سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو گفت: انتشار پیامک دروغ مرگ‌آور بودن داروی مشابه استامینوفن مصداق عمل مجرمانه است و وزارت بهداشت با همکاری وزارت ارتباطات برای کشف منشأ این پیامک و برخورد با این مجرمان که موجب تشویش اذهان عمومی شده‌اند، اقدام می‌کند.

رسول دیناروند در گفت و گو با فارس، افزود: وزارت بهداشت قبلاً خبر دروغ مرگ آ‌ور بودن هر نوع استامینوفن را در کشور تکذیب کرده است اما متأسفانه افرادی همچنان به انتشار پیامکهای دروغ خود مبنی بر مرگ آور بودن این داروها ادامه می‌دهند.

وی گفت: این اقدام مصداق عمل مجرمانه و تشویش اذهان عمومی است که متأسفانه به شکل گسترده در بین مردم منتشر شده و ایجاد نگرانی کرده است.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: در این پیامکها نامهای مختلفی به عنوان داروهای مشابه استامینوفن مطرح شده است که در مواردی مانند «دگلوفین» اصلاً چنین دارویی در کشور وجود ندارد و در بقیه موارد هم انتشار این اخبار کاملاً کذب و دروغ است.

وی تأکید کرد: داروی استامینوفن با نامهای تجاری مختلفی در داروخانه های کشور وجود دارد، که هیچ کدام از آنها مشکلی ندارند و همگی مورد تأیید وزارت بهداشت و سالم و ایمن هستند و جای هیچ نگرانی از این نظر نیست.

دیناروند ادامه داد:‌ وزارت بهداشت و حراست سازمان غذا و دارو این موضوع را از طریق مراجع مسئول از جمله وزارت ارتباطات پیگیری می کند تا با شناسایی منبع و منشأ‌ این شایعات کذب با آنها برخورد قانونی صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha