در دوره وزارت خانم دستجردی توافق شد ارزشیابی سال ۹۱ بیمارستان‌ها معادل سال ۹۰ باشد تا ارزشیابی‌های جدید انجام شود اما ارزشیابی در سال ۹۱ آنقدر طول کشیده که به سال ۹۲ رسید.

درجه بیمارستان‌ها در سال ۹۱ مشخص نشده است
سلامت نیوز : کار‌شناس استانداردهای مدیریت بیمارستانی گفت: با اینکه در سال ۹۲ هستیم اما هنوز درجه و رتبه‌بندی بیمارستان‌ها در سال ۹۱ مشخص نشده است تا مبنای پرداخت و قرارداد بیمه‌ها قرار بگیرد.

رضا تویسرکان‌منش در گفتگو با ایلنا، در مورد نتایج ارزیابی استانداردهای اعتبار بخشی در بیمارستان‌های کشور گفت: اولین دوره ارزیابی بیمارستان‌ها رو به پایان است واین کار در اکثر بیمارستان‌های کشور انجام شده است و تنها تعداد محدودی باقی مانده است.

وی از اعلام نتایج ارزیابی اعتباربخشی و رتبه بندی بیمارستان‌ها در مهرماه خبرداد و افزود: این نتایج مربوط به ارزیابی‌هایی است که از دی ماه سال ۹۱ در کشور آغاز شده است.

تویسرکان‌منش با اشاره به اینکه دور دوم ارزیابی‌های بیمارستان‌ها از نیمه دوم سال جاری آغاز می‌شود، افزود: طبق روال بیمارستان‌ها سالی یکبار مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا بیمه‌ها بر مبنای درجه‌بندی بیمارستان‌ها با آن‌ها قرارداد ببندند.

وی بابیان اینکه ارزشیابی بیمارستان‌ها درحال حاضرمربوط به سال ۹۰ است، افزود: ‌در دوره وزارت خانم دستجردی توافق شد ارزشیابی سال ۹۱ بیمارستان‌ها معادل سال ۹۰ باشد تا ارزشیابی‌های جدید انجام شود. اما این ارزشیابی درسال ۹۱ آنقدر طول کشیده که به سال ۹۲ نیزرسیده است.

تویسرکان‌منش درمورد ارزیابی استانداردهای اعتبار بخشی در بیمارستان‌هابه توضیحاتی داد و افزود: بر مبنای این ارزیابی بیمارستان‌ها به درجه۱ عالی، درجه ۱، درجه ۲، درجه ۳ و درجه زیر ۳ که غیراستاندارد محسوب می‌شود، رتبه بندی می‌شوند.

کار‌شناس استانداردهای مدیریت بیمارستانی ادامه داد: ارزشیابی بیمارستان مشخص می‌کند که بیمارستان دارای چه درجه‌ای است و بر مبنای آن هزینه‌های تخت روز بیمارستان و یا یک شب اقامت در آنجا معلوم می‌شود.

تویسرکان‌منش خاطرنشان کرد: هنوز درجه‌های بیمارستان‌ها در سال ۹۱ مشخص نشده است که مبنای پرداخت و قرارداد بیمه‌ها قرار بگیرد از همین رو بیمه‌ها همچنان منتظرند که درجه بندی بیمارستان‌ها مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه تعرفه‌های خدمات پزشکی هر ساله تغییر می‌کند، افزود: چون تعرفه‌های یک بیمارستان براساس درجه آن مشخص می‌شود باید هرچه زود‌تر ارزیابی استانداردهای اعتبار بخشی مشخص شود.

تویسرکان‌منش افزود: بیمارستان‌ها براساس درجه‌ای که دارند نحوه دریافتی آن‌ها متفاوت است به طوری که بیمارستانی با درجه عالی اجازه دارد پول بیشتری بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha