سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 83705
سلامت نیوز : آمار جهانی نشان می‌دهد اگرچه هاری 100 درصد قابل پیشگیری است اما تقریبا هر 10 دقیقه یک نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهد و سالانه حدود 55 هزار نفر در جهان قربانی بیماری هاری می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دفتر سازمان ملل در ویتنام گزارش داد که سالانه حدود 100 نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری‌ هاری جان خود را از دست می‌دهند.

در این گزارش آمده است که حدود 90 درصد از موارد ابتلا به هاری از سگ‌های واکسینه نشده منتقل می‌شود.

همچنین دفاتر سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (FAO) و سازمان جهانی بهداشت (WHO) در ویتنام اعلام کردند: طی دهه گذشته نرخ تلفات ناشی از بیماری‌ هاری در این کشور افزایش یافته و از 34 نفر در سال 2003 میلادی به 131 نفر در سال 2007 میلادی رسید.

هاری به عنوان یک بیماری فراموش شده تلقی می‌شود که جمعیت آسیب‌پذیر ساکن در مناطق روستایی فقیر را خیلی بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اغلب این افراد در مورد بیماری‌ها اطلاعات کافی ندارند و از دسترسی به خدمات بهداشتی مناسب نیز محروم هستند. همچنین دلایل اصلی افزایش شمار موارد ابتلا به هاری طی پنج سال گذشته شامل پایین بودن آگاهی عمومی در مورد هاری و فقدان اقدامات پیشگیرانه در برابر آن، کنترل ضعیف سگ‌ها و افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد بوده‌اند.

«بایی جونگها»، نماینده فائو و «تاکشی کاسای»، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ویتنام اظهار داشتند: وسایل لازم برای ریشه‌کن کردن بیماری‌ هاری در این کشور وجود دارد اما هم‌اکنون ما نیاز‌مند اقدامات منسجمی هستیم تا مطمئن شویم که جمعیت آسیب‌پذیر در برابر این بیماری درباره چگونگی راه‌های مقابله با آن اطلاعات کافی پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha