سلامت نیوز : رییس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: نبود اطلاعات کافی در حوزه زیست محیطی و آلودگی هوا در استان مرکزی مشکل ما در بررسی‌های مربوط به علل سرطان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر کوروش اعتماد در جلسه راستی‌آزمایی گزارشات ثبت سرطان در استان مرکزی اظهار داشت: افزایشی آماری که از استان مرکزی در خصوص سرطان گزارش می‌شود شاید به دلایل مختلف مانند افزایش مراکز پاتولوژی و روش‌های آمارگیری است.

وی با بیان اینکه این جلسه با حضور نمایندگان فرمانداری و استانداری برگزار می‌شود و این ارگان‌ها باید فضای ایجاد شده برای سلامت را حفظ کنند، افزود: لازم است هماهنگی‌های بین بخشی دولتی و غیردولتی فعالانه‌تر انجام شود و پزشکان نیز در تشکل‌های غیردولتی حضور داشته باشند و در پیش‌برد پروژه‌ها و پژوهش‌ها کمک کنند و به نوعی مانند یک ناظر در امر پزشکی و سرطان عمل کنند.

اعتماد گفت: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم نبود اطلاعات زیست محیطی است و در خصوص وضعیت آلودگی هوا نیز اطلاعات کافی به منظور پژوهش و بررسی تاثیر آنها در بروز سرطان وجود ندارد، به همین دلیل نمی‌توان به صورت دقیق علت افزایش سرطان در استان مرکزی را مشخص و بررسی کرد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از استانداردهای زیست محیطی طی آیین‌نامه‌ای توسط وزارتخانه مصوب و به استانداری‌ها ابلاغ شد تا در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، اضافه کرد: پروژه‌ای مشترک در قالب همکاری بین وزارت صنعت معدن تجارت و وزارت بهداشت در قالب بررسی عواملی همچون آب و خاک هوا تعریف شده است که می‌توان آن را در خصوص وضعیت آب، خاک و هوای استان مرکزی نیز انجام داد و در صورت نیاز وزارت بهداشت نیز مداخلات لازم را انجام خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha