سلامت نیوز : مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران گفت:پوشش بیمه داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج از ۱۳۰قلم به ۵۰۰ دارو افزایش می‌یابد،هزینه داروی بیماران هموفیلی، دیالیزی و تالاسمی رایگان شد و بیماران صعب العلاج هزینه داروی سال ۹۱ را می‌پردازند.

سیدعلی جمالیان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت قیمت‌های داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج و افزایش پوشش بیمه‌ای این داروها اظهار داشت: خوشبختانه با درایت مدیریت سازمان تامین اجتماعی هزینه‌ داروهای بیماران خاص از جمله دیالیزی، هموفیلی و تالاسمی رایگان شد. البته این مطلب را نیز عنوان کنم که فقط مطلقاً داروهای این بیماران رایگان شده است و دیگر داروهای آنان از جمله داروی فشارخون، چربی خون و یا موارد دیگر بر طبق روال باید مبالغ آن را بپردازند.

وی با اشاره به پوشش 100درصدی داروهای بیماران خاص افزود: بیماران صعب‌العلاج نیز که شامل بیماران سرطانی، ریوی، کلیوی، کبدی و موارد دیگر به حساب می‌آید نیز با افزایش پوشش بیمه‌ای فقط باید مابه‌التفاوت هزینه‌‌های دارویی را بپردازند. به طور مثال یک دارو برای بهبودی روماتیسم که در سال 91 در حدود یک میلیون تومان قیمت داشت بیمار آن زمان حدود 700 هزار تومان آن می‌پرداخت و 300 هزارتومان آن را بیمه‌ها می‌پرداختند ولی پس از نوسانات ارز این داروی یک میلیون تومانی تا حدود 3 و 4 میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرد و بیمار مجبور بود جدا از آن 700 هزارتومانی که می‌پرداخت یک رقم چند میلیونی نیز باید پرداخت می‌کرد ولی خوشبختانه با برگشت قیمت‌های دارویی به سال 91 بیمار فقط همان 700 هزار تومان را می‌پردازد و بیمه آن چند میلیون تومان را پوشش می‌دهد.

جمالیان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 3 هزار و 900 بیمار خاص در استان تهران تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که داروهای آنان رایگان ارائه شده است، ادامه داد: البته تعداد بیماران صعب‌العلاج بسیار زیاد است. در این زمینه 130 تا 140 قلم داروی بیماران تحت پوشش بیشتر بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته است و درصدد هستیم تا این تعداد را به 500 قلم نیز افزایش دهیم البته هر زمان که وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی این مسئله را به ما ابلاغ کند اداره درمان تأمین اجتماعی استان تهران نیز در کمتر از 48 ساعت آن را اجرایی خواهد کرد.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران اظهار داشت: متاسفانه بیماران صعب‌العلاج هزینه‌های دارویی بسیار زیاد و طولانی‌مدتی را باید بپردازند و متاسفانه هنوز این بیماری‌ها در طبقه‌بندی بیماری‌های خاص قرار نگرفته است و داروهای آنان بسیار گران‌قیمت است.

جمالیان تصریح کرد: در چند روز اخیر کارشناسان و مسئولان اداره کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران به داروخانه‌های مهم تهران از جمله 13 آبان و هلال‌احمر سرکشی کرده‌اند تا از اجرای قانون برگشت هزینه‌های دارویی به سال 91 مطمئن شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که بسیاری از بیماران بیمه‌های خدمات درمانی دارند، وضعیت آنان در زمینه ارتقای پوشش بیمه‌ای به خصوص بیماران خاص و صعب‌العلاج به چه صورت است، خاطرنشان کرد: بیمه خدمات درمانی که به بیمه سلامت ایرانیان تبدیل شده است به دلیل مسائل متعددی هنوز عقب‌تر از بیمه‌ تامین اجتماعی است که امیدواریم آنها نیز بتوانند پوشش بیمه خود را ارتقا‌ء دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha