سلامت نیوز : چند روز است پیامک‌هایی با مضمون مرگ‌آور بودن برخی از قرص‌ها به مردم ارسال می‌شود، این پیامک‌ها موضوعاتی از قبیل مرگ‌آور بودن قرص‌های سرماخوردگی تا به کما رفتن مردم در اثر خوردن قرص‌های مسکن خاص را شامل می‌شود، ادعایی که با تکذیبیه وزارت بهداشت روبرو شد و مسبب آن نیز دستگیر شد.

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با «حمایت»، با بیان اینکه دلالان داروهای غیرقانونی و مرگ‌آور را وارد بازار درمانی کشور می‌کنند، می‌گوید: این افراد با داروهایی فراوان و ارزان قیمت مانند مسکن و قرص‌های سرماخوردگی کاری ندارند و بیشتر سراغ داروهای بیماران خاص می‌روند. «رسول خضری» با بیان اینکه داروی استامینوفن جزو این داروها نیست، تاکید می‌کند: تاکنون خبری مبنی بر فوت بیماران بر اثر مصرف این دارو به صورت رسمی منتشر نشده است، در این مورد خاص نیز سازمان غذا و دارو موضوع را بررسی کرد و شخص خاطی دستگیر شد. رییس سازمان غذا و دارو نیز با تکذیب خبر مرگ‌آور بودن قرص‌های استامینوفن می‌گوید: انتشار این پیامک موجب تشویش اذهان عمومی شده است و وزارت بهداشت این مطلب را شناسایی و با ارسال کننده این پیامک برخورد کرده است.

رسول دیناروند با تاکید بر اینکه دارویی به نام «دگلوفین» در کشور وجود ندارد، خاطرنشان می‌کند: مردم هیچ پیامکی مبنی بر مرگ‌آور بودن قرص‌های مسکن و سرماخوردگی را باور نکنند. بررسی‌های وزارت بهداشت تا جایی پیش رفت که رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت از دستگیری عامل ارسال پیامک استامینوفن مرگ آور خبر می‌دهد. عباس زارع‌نژاد به مردم اطمینان خاطر داد که چنین دارویی در کشور وجود ندارد و فرد مورد نظر برای ادامه روند به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

با توجه به اینکه هر جرمی مجازاتی را در بر دارد یک وکیل دادگستری در گفت‌وگو با «حمایت» درباره مجازات عامل انتشار پیامک دروغین می‌گوید: مطابق ماده 641 مجازات اسلامی که اکنون جاری است، در صورتی که شخصی به عمد باعث ایجاد مزاحمت از طریق پیامک شود یک تا 6 ماه حبس خواهد شد. «روح‌الله خانی» بیان می‌کند: البته مطابق ماده 286 قانون جدید مجازات اسلامی در صورتی که این امر موجب اخلال شدید در نظم عمومی شود و به صورت گسترده باشد، مجازات‌های حبس تعزیری درجه 5 تا 6 و حتی در صورت تشخیص قاضی مجازات اعدام برای فرد خاطی در نظر گرفته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha