سلامت نیوز : مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت: در ۶ ماهه اول امسال یک میلیون و ۷۳۸ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی بین مراکز درمانی کشور توزیع شد. 4.47درصد اهداکنندگان زن بودند که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش یافته است.

بشیر حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور یک میلیون و 275 هزار و 367 نفر به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر کشور برای اهدای خون خود مراجعه کردند که از این تعداد یک میلیون و 9 هزار و 597 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که از این میزان ۱۷ درصد سهم تهرانی هاست.

وی با اشاره به اینکه 50.62 درصد این رقم توسط اهداکنندگان مستمر سازمان انتقال خون اهدا شده، افزود: از کل اهداکنندگان 231 هزار و 876 نفر جزو افرادی بودند که برای نخستین‌بار خون خود را اهدا می‌کردند.

به گفته حاجی‌بیگی میزان اهدای خون بانوان در 6 ماه اول امسال با 4.47 درصد کل اهدای خون کشور نبود و نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشته است.

وی گفت:‌ بیشترین میزان اهدای خون بانوان به ترتیب در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه بوده است.

وی در پاسخ به اینکه بیشترین گروه خون دریافتی چه گروه خونی بوده است گفت: از آنجایی که در کشور ما بیش از 90 درصد مردم گروه خونی مثبت دارند خون O مثبت بیشترین گروه خون AB منفی کمترین گروه خون دریافتی بوده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون، تهران را رکورددار اهدای خون در کشور برشمرد و افزود: 179 هزار و 257 واحد خون در 6 ماهه اول امسال از استان تهران جمع‌آوری شده و استان‌های فارس با 72 هزار واحد و مازندران با 68 هزار واحد در رتبه بعدی پس از تهران قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha