سلامت نیوز : یک متخصص قلب و عروق، بیماری‌های قلبی عروقی را مهمترین عامل مرگ و میر در کشور عنوان کرد.

دکتر مصطفی بهره‌مند به مناسبت روز جهانی قلب در گفت وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه در حال حاضر بیماری‌های قلبی عروقی بیشترین عامل مرگ و میر در کشور هستند، از مردم خواست تا نسبت به کنترل ریسک فاکتورهای این بیماری مراقبت های بیشتری داشته باشند و چکاپ کامل خود را از سن 30 سالگی به بعد انجام دهند.

وی با بیان اینکه احتمال دارد بیماری قلبی بدون علامت باشد، کنترل فشار خون و گرفتن نوار قلب را از سن 30 سالگی توصیه کرد.

بهره مند درد قفسه سینه را شایع ترین علامت بیماری قلبی عنوان کرد و افزود: به همین علت توصیه می شود در صورت بروز درد در قفسه سینه افراد هرچه سریعتر به متخصص قلب مراجعه کنند.

به گفته این متخصص قلب و عروق، استفاده از غذاهای پر کالری برای قلب مضر بوده و به همین علت توصیه می شود افراد در وعده‌های غذایی کمتر از غذای‌های پر چرب و نیز روغن نباتی استفاده کرده و بیشتر از سبزیجات و میوه‌ها استفاده کنند.

وی در ادامه گرفتگی عروق کرونر قلب را مهمترین و شایع ترین بیماری قلبی در دنیا عنوان و بیماریهای قند، فشار خون، چربی و استعمال سیگار و سابقه فامیلی را از جمله عوامل زمینه ساز بروز این بیماری بیان کرد.

بهره مند معتقد است: در صورت کنترل فاکتورهای مستعد کننده بیماری می توان ابتلا به این بیماری را به تاخیر انداخت که در این زمینه کنترل فشار خون و کنار گذاشتن مصرف سیگار از اهمیت به سزایی برخوردار هستند.

وی همچنین بهبود تغذیه، افزایش فعالیتهای فیزیکی و بهبود وضعیت بدنی را در تاخیر انداختن ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب موثر دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha