سلامت نیوز : معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ویزیت 6 میلیون نفر در طرح پایش سلامت ایرانیان خبر داد و گفت: 50 هزار پرستار و پزشک در طرح پایش سلامت با وزارت بهداشت همکاری کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ مسعود فلاحی بعد از ظهر امروز در چهارمین همایش سراسری راهکارهای ارتقای سلامت و چالش‌ها با محوریت فشار خون در ساختمان علوم پزشکی مازندران در جمع دانشجویان این دانشگاه و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه کشور ما به سمت و سوی پیری می‌رود، گفت: 20 درصد افراد بالای 20 سال جامعه به بیماری فشار خون مبتلا هستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: حدود 50 درصد بیماران مبتلا به فشار خون از بیماری خود مطلع نیستند.

فلاحی با اشاره به اینکه 50 درصد افراد مبتلا به بیماری فشار خون تحت درمان پزشکان قرار دارند، افزود: 50 درصد این افراد موفق به کنترل بیماری فشار خون خود هستند.

وی رویکرد این همایش را جلوگیری از مبتلا شدن افراد جامعه به بیماری فشار خون دانست و گفت: اگر افراد جامعه به بیماری فشار خون مبتلا هستند باید پیگیر بیماری خود باشند و درمان این بیماری را قبول کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه افراد جامعه از سنین پایین باید فشار خون خود را کنترل کنند، تصریح کرد: مدیریت کنترل فشارهای روانی و افزایش آگاهی مصرف تغذیه‌ای افراد مبتلا به بیماری فشار خون برای جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: همیشه قبل از اینکه ما به بیماری فشار خون مبتلا شویم باید از این بیماری جلوگیری کنیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از راهکارهای جلوگیری از بیماری فشار خون در جامعه را حضور دانشجویان پزشکی در مدارس دانست و افزود: بهتر است هفته‌ای یک بار دانشجویان پزشکی در مدارس حضور پیدا کنند و از چگونگی بیماری فشار خون در بین دانش‌آموزان مطلع شوند و این بیماری را به خانواده آنها اطلاع دهند که این‌گونه برنامه‌ریزی، از بیماری فشار خون در جامعه جلوگیری می‌کند.

فلاحی بیان داشت: فرهنگ پایش فشار خون باید در جامعه نهادینه شود و این طرح نیازمند همکاری و اطلاع‌رسانی مناسب است.

وی با اشاره به اجرای طرح پایش سلامت ایرانیان، گفت: 6 میلیون نفر در این طرح شرکت کردند که شهرهای اصفهان و کاشان بیشترین همکاری را در این طرح انجام دادند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به همکاری حدود 50 هزار پرستار و پزشک در طرح پایش سلامت ایرانیان اشاره کرد و بیان داشت: این طرح بدون هیچ هزینه‌ای از سوی افراد انجام شد.

این مسئول اذعان داشت: باید در هر خانواده یک دستگاه فشار خون وجود داشته باشد تا به صورت متناسب فشار خون خود را تنظیم کنند.

فلاحی با اشاره به اینکه مصرف نمک در افزایش فشار خون تاثیر بسیار زیادی دارد، تاکید کرد: با رعایت رژیم غذایی و تنظیم فشار خون از این بیماری جلوگیری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha