شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 83941
سلامت نیوز : تمایل به جنس مخالف و تشکیل خانواده در وجود تمام انسان‌ها نهفته است و به همین دلیل هم انسان‌ها ازدواج می‌کنند تا همراه با فردی دیگر زندگی را ادامه داده و به آرامش دست یابند. بنابراین می‌توان گفت این نیازی است که خداوند در ذات بشر قرار داده و در تمام جوامع نیز وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله چهاردیواری ؛ اما آنچه میان جوامع مختلف با یکدیگر تفاوت پیدا می‌کند، شیوه تامین و برآورده کردن این نیاز است. به عبارت دیگر، افراد هر جامعه، با توجه به شیوه و روش خاص خودشان به فکر برآورده کردن این نیاز هستند که شاید برخی از آنها هم به نتیجه نهایی که همان کسب آرامش است، نرسد.

در جامعه ما نیز با توجه به تمدن و همچنین اسلامی بودن کشور، بحث ازدواج و تشکیل خانواده شکل و آداب مخصوص خود را دارد. البته امروزه با توجه به تغییر و تحولاتی که در روابط انسان‌ها ایجاد شده و همچنین دسترسی ساده‌تر به اطلاعات مورد نیاز در کشورهای مختلف تقریبا می‌توان گفت مرزهای جغرافیایی دیگر چندان معنایی ندارد و تمام افراد از هر شهر و کشور و جامعه‌ای که باشند، براحتی می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در جامعه ما نیز چنین تغییراتی روی داده و امروزه شاهدیم که در زمینه ازدواج هم این تغییرات در سنت‌های قدیمی ایجاد شده است.

بنابراین بسیاری از خانواده‌هایی که می‌خواهند برای ازدواج فرزندان‌شان برنامه‌ریزی کنند، شاید بدرستی ندانند چه کاری بهترین است و چطور باید اقدام کرد؟ آیا همان شیوه‌های قدیمی باید بدون هیچ تغییری اجرا شود یا روش‌های جدیدی که توجهی به سنت‌ها و آداب گذشته ندارد؟

در چنین شرایطی بهترین راه‌حل تلفیق و ترکیب شیوه‌های جدید و قدیمی است. به این معنا که نباید به طور خاص از سبک و روش زندگی غربی استفاده کنیم که نه‌تنها در جامعه ما که حتی در جوامع خودشان هم پاسخگو نبوده و به جای آن بهتر است از روش‌ها و شیوه‌های خودمان کمک بگیریم، اما نه به شکل گذشته؛ بلکه قبل از ازدواج، خانواده‌ها باید در چارچوب قواعد و قوانین خودمان، نسبت به یکدیگر به شناخت کامل برسند و دختر و پسر با شناخت کافی آماده ازدواج شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha