شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: 83963
سلامت نیوز : مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطان پستان آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از 80 درصد بیماران مبتلا به سرطان پستان در کشورهای غربی قابل کنترل و درمان شدن است، گفت: 20 تا 30 درصد سرطان‌های پستان در کشور ما قابل درمان است.

عالیه وطن دوست در گفت وگو با (ایسنا) ، افزود: ترس عاملی است که باعث می‌شود زنان بعد از مشاهده علائم سرطان پستان در خود به مراکز درمانی مراجعه نکنند و این درمان بیماری را مشکل می‌کند.

وی ادامه داد: این در حالی است که سرطان پستان دومین عامل مرگ و میر در میان زنان بوده و در آینده یک هشتم زنان به سرطان پستان مبتلا خواهند شد.

وی افزود: وجود توده و یا افزایش ضخامت در پستان و یا ناحیهٔ زیر بغل، ترشح شفاف یا خونی از پستان، پوسته‌ریزی در نوک پستان، فرو رفتن نوک سینه به داخل، قرمزی و یا تورم سینه، فرو رفتگی پوست پستان که در آن پوست، حالتی شبیه به پوست پرتقال پیدا می‌کند، وقوع تغییر شکل پستان که موجب متفاوت شدن آن با پستان دیگر شود و زخم در پوست پستان که بهبود پیدا نکند از جمله علائم ظاهری در سرطان پستان است.

وطن دوست یادآور شد: مصرف مشروبات الکلی، به تعویق انداختن بارداری، تاخیر سن مادر شدن و چاقی خطر ابتلا به بیماری سرطان را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه 85 درصد توده‌های پستان از نوع خوش خیم و قابل درمان است، افزود: با پیشرفت روش‌های غربالگری سن تشخیص این بیماری پایین آمده است.

وی ادامه داد: زندگی کردن با سرطان موجب ایجاد استرس در میان زنان است به همین دلیل آموزش، پژوهش و حمایت معنوی از این بیماران ضرورت دارد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطان پستان آذربایجان شرقی ادامه داد: شیوع بیماری در کشور ما یک چهارم تا یک پنجم کشورهای غربی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha