سلامت نیوز : پزشکان آمریکایی در یک مطالعه جدید به ارتباط بین الگو‌های نامناسب خواب و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن پی بردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بر اساس بررسی‌های پزشکان آمریکایی، کم‌خوابی یا خوابیدن بیش از حد می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن همچون بیماری‌های قلبی و دیابت را افزایش دهد.

«سفوان بدر» از آکادمی داروهای خواب آمریکا گفت: زیاد خوابیدن به معنای خوب خوابیدن نیست. همچنین مهم است تا تاثیر کیفیت و کمیت خوابیدن بر سلامت بدن به درستی درک شود. زمان و چگونگی خوابیدن همچون نوع مواد خوراکی و انجام فعالیت‌های بدنی حائز اهمیت هستند.

وی همچنین افزود: برای بزرگسالان لازم است تا در طول شب هفت تا 9 ساعت بخوابند و از فوائد خواب برای بهبود سلامت بدن بهره ببرند.

در این مطالعه که نتایج آن در مجله خواب منتشر شد، محققان به بررسی بیش از 54 هزار آمریکایی 45 ساله و بزرگتر پرداختند. حدود یک سوم از این شرکت‌کنندگان افراد کم‌خواب، چهار درصد افراد پرخواب و 64 درصد دیگر افرادی با خواب کافی و مناسب بودند.

پزشکان در این بررسی دریافتند که افراد کم‌خواب بیشتر به بیماری‌های قلبی، سکته،‌ دیابت چاقی و اختلالات روانی مبتلا می‌شوند و این شرایط برای افراد پرخواب نیز صادق است.

یکی‌دیگر از محققان این مطالعه گفت:‌ به دلیل وجود این رابطه پزشکان باید در هنگام معاینه افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن بر سلامت خواب آنان نیز توجه داشته باشند و اهمیت خواب منظم در حفظ سلامتی را به بیماران خود یادآوری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha