یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 84006

شایع ترین نوع درد، سردرد، کمردرد، درد گردن، درد مفصل یا درد عضله است. نوع شایع دیگر درد، با به وجود آمدن اختلال در سیستم عصبی به وجود می آید که به آن درد نوروپاتی (Neuropathic) گفته می شود.

18عامل ایجاد درد را بشناسید
سلامت نیوز : درد مقوله ای است که بیشتر مردم در طول زندگی آن را تجربه می کنند. بعضی از قسمت های بدن پس از بلند کردن طولانی مدت اشیای سنگین یا وارد آوردن فشار زیاد هنگام ورزش دچار درد می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ اما گاهی نیز این دردها علایم بیماری جدی تری است. شایع ترین نوع درد، سردرد، کمردرد، درد گردن، درد مفصل یا درد عضله است. نوع شایع دیگر درد، با به وجود آمدن اختلال در سیستم عصبی به وجود می آید که به آن درد نوروپاتی (Neuropathic) گفته می شود. در این مطلب با استفاده از نتایج تحقیقات محققان به عوامل ایجاد درد در بدن اشاره می شود؛

آنفلوآنزا: آنفلوآنزا یکی از شایع ترین دلایل بدن درد است. درد بدن نشانه آزاد شدن ماده شیمیایی برای مقابله با عفونت است.

مالاریا: بیماری عفونی است که از طریق پشه انتقال می یابد. علایم مالاریا به آنفلوآنزا شبیه است. یکی از واضح ترین علایم مالاریا، درد بدن است.

دیابت: ناراحتی معده و درد پا یکی از علایم دیابت است و با ورزش و مصرف دارو قابل رفع است.

آرتریت: یکی از علت های بدن درد آرتریت است. آرتریت بر اثر فرسودگی غضروف به وجود می آید. ابتلا به آرتریت در افراد مسن شایع تر است.

فیبرومالژیا (Fybromyalgia) -درد مزمن عضله: نوعی اختلال و همراه با درد مزمن است که علایم اصلی آن درد بدن و خستگی مفرط است.

سندروم خستگی مفرط: وجود درد در کل بدن علامت بارز این سندروم است. بیمار دچار خستگی مفرط و کمبود انرژی می شود.

بیماری لایم: گاهی دردهای مزمن بدن ناشی از ابتلا به بیماری لایم است. یکی از علایم قابل تشخیص این بیماری درد شدید مفصل است. بیماری لایم با ایجاد بثورات پوستی بر روی دستگاه عصبی مرکزی، قلب و عروق و مفاصل اثر می گذارد.

استرس: استرس گاهی بدن درد به وجود می آورد. سردرد، درد عضله، خستگی مفرط، اختلال خواب و درد قفسه سینه گاهی از علایم استرس است.

سرطان: بدن درد شدید و مکرر، بدون هیچ دلیل خاصی می تواند از علایم سرطان باشد. وقتی سلول های سرطانی در حال گسترش در بدن است ممکن است بدن درد ایجاد شود.

لوپوس: در این نوع بیماری، سیستم ایمنی بدن شروع به حمله به سلول ها و بافت بدن می کند و باعث التهاب و آسیب دیدگی بافت می شود.

سل: نوعی بیماری عفونی است که اغلب به ریه هجوم می آورد. نتایج بررسی ها نشان می دهد بدن درد مزمن یکی از نشانه های این بیماری است.

روماتوئید آرتریت: یک اختلال مزمن و التهابی خود ایمنی است که باعث حمله سیستم ایمنی به مفصل ها می شود. این بیماری التهابی و دردناک است و در موارد شدید باعث از دست رفتن توانایی حرکت می شود.

تب دنگی: این بیماری عفونی استوایی باعث درد مفصل، عضله ، کمردرد و سردرد می شود. این بیماری از طریق پشه منتقل می شود.

کمبود پتاسیم: در این نوع اختلال غلظت پتاسیم در خون پایین است. یکی از علت های بدن درد کمبود پتاسیم است.

ورزش: ورزش های جدی و سنگین می تواند باعث درد عضله و مفصل شود. به ویژه اگر برای مدتی ورزش را کنار گذاشته و دوباره به آن پرداخته باشید یا این که بدن را با نرمش گرم نکرده باشید.

اچ  آی وی /ایدز: یکی از علایم این بیماری، بدن درد مداوم است.

تبخال: بیماری ویروسی است که بدن درد شدید و مداوم یکی از علایم این بیماری است.

ویروس گوارشی: این بیماری اغلب بر اثر بروز عفونت به وجود می آید و از علایم آن اسهال و استفراغ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha