نتایج تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران اسپانیایی در دانشگاه ” کامپلوتنس ” شهر مادرید نشان داده است که محصولات LED که تحت عنوان محصولات ایمن و سازگار با محیط ‌زیست فروخته می‌شوند می توانند به شبکیه چشم صدمه بزند.

سلامت نیوز : نتایج تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران اسپانیایی در دانشگاه ” کامپلوتنس ” شهر مادرید نشان داده است که محصولات LED که تحت عنوان محصولات ایمن و سازگار با محیط ‌زیست فروخته می‌شوند می توانند به شبکیه چشم صدمه بزند.

به گزارش سلامت نیوز  ،نورهای ال ای دی ( LED ) سطوح بالایی از تشعتشع در نوار آبی نور رنگین کمان است که طی زمان می تواند به شبکیه صدمه بزند.
دکتر سلیا سانچز راموس محقق این پروژه اظهارداشت: شبکیه یک بافت بسیار حساس است که چشم را پوشانده و هرگز دوباره رشد نمی کند و یا زمانی که صدمه ببیند نمی توان آن را تعویض کرد.

وی اضافه کرد: شبکیه های آسیب دیده به زودی به یک وضعیت اپیدمی تبدیل می شود و علت اصلی آن استفاده گسترده از رایانه، تلفن های همراه، نمایشگرهای تلویزیون و حتی چراغ های راهنمایی رانندگی و چراغ های خیابانی است که به تدریج ال ای دی ها جایگزین آنها شده اند.

وی یادآور شد: انتظار می رود که با گذشت زمان این مشکل وخیم تر هم بشود چرا که طول عمر انسانها بیشتر می شود و کودکان در سالهای نخست زندگی خود به جای کاغذ بیشتر از دستگاه های الکترونیک به ویژه برای انجام تکالیف درسی استفاده می کنند. چشمها برای نگاه مستقیم به نور طراحی نشده اند آنها برای دیدن با نور طراحی شده اند.

این در شرایطی است که ما می توانیم با تأثیرات خطرناک اشعه ها مقابله کنیم که این امر با استفاده از محافظ مناسب، بستن چشمها برای تعدیل شرایط امکان پذیر است.

همچنین براساس توصیه محققان افزودن غذاهای غنی از ویتامین A چون فلفل و اسفناج می تواند در محافظت از چشم ها موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha