سلامت نیوز : سازمان ملل در گزارش جدیدی تایید کرد که در فاصله سال‌های 2001 تا 2012 میلادی آمار موارد جدید ابتلا به ویروس HIV در سراسر جهان یک سوم کاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ گزارش سازمان ملل از کاهش یک سومی موارد جدید ابتلا به ویروس HIV نشان‌دهنده موفقیت تلاش‌ها برای جلوگیری از روند پیشروی مرگبارترین بیماری عفونی در جهان است.

طبق گزارش دفتر برنامه مشترک مقابله با ایدز سازمان ملل در مورد ویروس HIV‌ و بیماری ایدز،‌ در سال گذشته میلادی (2012) در سراسر جهان 2.3 میلیون نفر به ویروس ایدز آلوده شدند در حالی که این آمار در سال 2001 میلادی، 3.4 میلیون نفر بوده است.

همچنین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری ایدز طی سال گذشته میلادی (2013) با کاهش 30 درصدی روبرو بوده و به 1.6 میلیون تن رسیده است.

در این گزارش همچنین آمده است: سال گذشته سرمایه‌گذاری روی داروهای «ضدبازگشت ویروسی ایدز» به میزان 18.9 میلیارد دلار رسیده در حالی که این رقم در سال 2002 میلادی، 3.8 میلیارد دلار بوده است.

«میشل سیدیب»، مدیر اجرایی دفتر برنامه ایدز سازمان ملل نیز گفت:‌ امروز ابزار لازم برای پایان دادن به شیوع ایدز را در اختیار داریم.

وی با این وجود هشدار داد: در کشورهایی که کاهش چشمگیری در تعداد مبتلایان جدید به ویروس HIV مشاهده می‌شود، نشانه‌های نگران‌کننده از افزایش رفتارهای پرخطر جنسی در میان جوانان وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha