سلامت نیوز : رییس بیمارستان سینا از روش درمانی جدید "بی‌اختیاری استرسی ادرار با استفاده از سلول‌های تکثیر یافته بنیادی" برای نخستین بار در کشور خبر داد.

دکتر غلامرضا پورمند در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: روش درمان "بی‌اختیاری استرسی ادرار با استفاده از سلول‌های تکثیریافته بنیادی" برای نخستین بار در کشور و همچنین دنیا با همکاری از سوی بیمارستان سینا و بخش تکثیر سلولی بیمارستان امام خمینی (ره) پایه‌گذاری شد.

وی در توضیح بیماری بی‌اختیاری استرسی ادرار، گفت: نیمی از زنان مبتلا به بی‌اختیاری ادرار، با هرگونه افزایش فشار شکمی به دنبال خنده‌های بلند، عطسه‌های بلند، برداشتن جسم سنگین و ... دچار ریزش ادرار می‌شوند که به آن بی‌اختیاری استرسی ادرار گفته می‌شود.

رییس بیمارستان سینا در این باره افزود: هر چند درمان‌های مختلف برای بی‌اختیاری استرسی ادرار وجود دارد اما تاکنون هیچ یک از این درمان‌ها در حدی که ما انتظار داریم، موثر نبوده‌اند. در این روش جدید درمانی، سلول‌های بنیادی از بافت چربی زیر شکمی فرد برداشته و تکثیر می‌شود و پس از آن در مجرای بیمار مربوطه تزریق می‌گردد. این امر سبب می‌شود که مقاومت مجرای بیمار افزایش یابد و با افزایش فشارهای شکمی دچار ریزش ادرار نشود.

وی تاکید کرد که این روش درمانی تاکنون برای 10 بیمار در بیمارستان سینا انجام شده و تمام موارد با موفقیت همراه بوده است.

رییس بیمارستان سینا همچنین گفت: تاکنون هزینه انجام این روش درمانی بی‌اختیاری استرسی ادرار از سوی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تامین شده است. از این پس نیز از آنجا که بیمارستان سینا دولتی است، تنها هزینه تکثیر سلولی از بیمار دریافت می‌شود که مبلغی حدود 5 میلیون تومان را شامل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha