سلامت نیوز : رئیس سازمان نظام پزشکی می‌گوید: برای پیگیری مطالبات بر زمین مانده پزشکان عمومی پیشنهاد ایجاد معاونت در سازمان نظام پزشکی را دادیم ولی برای تغییر در چارت سازمان منتظر مصوبه شورای عالی نظام پزشکی هستیم و از پزشکان عمومی در بدنه مدیریتی سازمان استفاده می‌کنیم.

علیرضا زالی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با توجه به تنوع مطالبات و تراکم متعدد مطالبات صنفی، حرفه‌ای و رفاهی که در سال‌های اخیر برای گروه پزشکان عمومی پیش آمده، برای عملیاتی کردن این مطالبات نیاز به ایجاد ساختاری جدید در بدنه نظام‌ پزشکی داریم.

وی افزود: در دوره قبل با همکاری انجمن پزشکان عمومی، پست مشاور وزیر بهداشت در امور پزشکان عمومی طراحی شد و این کار عملاً در دوره قبل محقق شد که یک کار جدید ساختاری برای پیگیری مطالبات پزشکان عمومی بود چرا که پیگیری خواسته های پزشکان ارتباط مستقیمی با تصمیمات وزارت بهداشت دارد.

زالی با اشاره به اینکه حتی در انتخاب هیئت مدیره شهرستان‌ها و در انتخابات مجمع عمومی نیز این نظر مطرح بود که ساختاری برای پیگیری مطالبات پزشکان عمومی باید شکل بگیرد، تصریح کرد: به همین دلیل نظر بر این است که معاونت پزشکان عمومی در سازمان نظام پزشکی ایجاد شود و باید تغییراتی در چارت سازمانی نظام پزشکی ایجاد شود که نیاز به مصوبه شورای عالی نظام پزشکی دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: در این فاصله یک برنامه مشترک کارشناسی با هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی گذاشتیم و نظرات دوستان را گرفتیم و نهایتاً در قالب یک پیشنهاد به شورای عالی نظام پزشکی ارجاع خواهیم داد.

زالی از اجرای یک سری برنامه‌های مدون برای حل مشکلات پزشکان عمومی در سازمان نظام پزشکی خبر داد و گفت: اکنون از مجموع 5 معاون سازمان نظام پزشکی دو نفر از جامعه پزشکان عمومی انتخاب شده‌اند. همچنین 6 نفر از مدیران رشد جدید سازمان نظام پزشکی از میان پزشکان عمومی انتخاب شده‌اند که سه نفر آنها عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی هستند و در صورت مصوب نشدن معاونت پزشکی عمومی با جایگزینی پزشکان عمومی سعی می‌کنیم روشی برای مطالبات پزشکان عمومی انتخاب کنیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی از آمادگی مجلس برای احیا و پیگیری مطالبات قانونی پزشکان عمومی خبر داد و اذعان داشت: در چند جلسه اخیری که با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس داشتیم، اعضای این کمیسیون و اعضای کمیسیون اجتماعی ابراز تمایل عمیقی برای حل مشکلات این قشر کرده‌اند و امید داریم با استفاده از این ظرفیت‌ها مشکلات را حل کنیم چرا که بخشی از مشکلات همکاران پزشکان عمومی از طریق مصوبات مجلس باید انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha