یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۹
کد خبر: 84068
سلامت نیوز : معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: سالانه 40 هزار تن گوشت مرغ در یک‌هزار و 260 واحد مرغداری استان تولید می‌شود که جوابگوی استان است و همگام با کشور تولید را افزایش می‌دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ فرید صباغ ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سالانه 40 هزار تن گوشت مرغ در یک‌هزار و 260 واحد مرغداری استان تولید می‌شود که جواب‌گوی استان کرمان است و همگام با کشور تولید را افزایش می‌دهیم.

وی افزود: میانگین مصرف سرانه گوشت مرغ در کشور 20 میلیون قطعه و میانگین مصرف برای هر نفر 20 کیلوگرم در سال است.

صباغ با اشاره به اینکه 16 واحد فعال مرغ تخم‌گذار در استان کرمان وجود دارد، گفت: این واحدها حدود 40 تا 60 درصد نیاز استان کرمان را تامین می‌کنند و مابقی از استان‌های یزد و خراسان وارد استان کرمان می‌شود.

صباغ بیان کرد: سال گذشته 10.65 درصد تلفات در مرغداری‌ها به دلیل بیماری‌هایی که در این واحدها به وجود می‌آید، داشته‌ایم که از میانگین کشوری پایین‌تر است و بیماری‌ها اغلب به دلیل خطای انسانی بوده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان عنوان کرد: نظارت بر بهداشت عمومی، نظارت و بازرسی از مراکز تولید فرآورده‌های خام دامی، بررسی بیماری‌ها و تعیین سیاست‌های مبارزه‌ای از جمله وظایف معاونت سلامت دامپزشکی است.

صباغ با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های آزمایشگاهی از جمله انجام آزمایشات تشخیص سریع بیماری تب برفکی و سرو تیپ‌های ویروسی با تست PCR صورت می‌گیرد، تصریح کرد: تشخیص نوع گوشت در راستای تشخیص گوشت حلال از حرام با استفاده از این تست از دیگر فعالیت‌های این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه سه بخش آزمایشگاه تشخیص بیماری، کنترل کیفی مواد غذایی و آنالیز خوراک دام در آزمایشگاه فعال است، بیان داشت: تجهیز و راه‌اندازی درمانگاه مرجع برای بررسی و تشخیص نهایی بیماری‌ها، راه‌اندازی آزمایشگاه سم‌شناسی و پایش باقیمانده‌های دارویی، راه‌اندازی تست FPT و  HPLCبه منظور تشخیص بقایای دارویی در فرآورده‌های خام دامی از جمله اقدامات حوزه معاونت سلامت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha