سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از پرداخت بخشی از رقم بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: طبق توافق انجام شده انتظار می‌رود ظرف کمتر از 3 ماه این بدهی‌ها پرداخت شود.

علی اصغر پیوندی در گفت وگو با فارس گفت: در تعامل خود با بیمه ها دیدگاه وزیر بهداشت را دنبال می کنیم و آن تعامل سازنده با بیمه ها خواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با تغییرات مدیریتی که در سازمان تأمین اجتماعی رخ داده و هماهنگی که در سازمان بیمه خدمات درمانی در حال شکل گیری است،این امید می رود که با حداقل منابعی که داریم،بدهی‌ها را کم کنیم و در جهت رفع نیازهایمان حرکت کنیم.

پیوندی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی متأسفانه به دلیل بدهی های سنگین بیمه ها در روند ارائه خدمات خود به مردم تهران و حاشیه شهر تهران دچار مشکل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: امیدواریم با تعامل و گفتگوی سازنده و نزدیک بتوانیم در جهتی حرکت کنیم که مقداری از مبلغ بدهی را به ما بدهند،البته بیمه ها نیز مشکلات خود را دارند و ما آنها را درک می‌کنیم.

وی افزود: در این تعامل انجام شده،سازمان بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی هفته گذشته مبلغی را به دانشگاه دادند تا مقداری از بدهی خود را کم کرده باشند این پرداخت نوید این را می دهد که در شروع بتوانیم مقداری از بدهی خود را به پرسنل،پزشکان و اعضای هیئت علمی دانشگاه بپردازیم.

پیوندی با اشاره به اینکه کل مبلغ بدهی پرداخت نشده گفت:در توان بیمه ها نیست که با این سرعت تمام مبلغ بدهی خود را به دانشگاه بپردازند اما انتظار داریم به دنبال منابع اعتباری جدید و راههایی باشند که کسری خود را جبران کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: چنانچه بیمه ها نتوانند بدهی خود را بپردازند،بیمارستانهای دولتی تحت پوشش دانشگاه در ارائه خدمات دچار مشکل می شوند و این نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مبلغ بدهی پرداخت شده از سوی بیمه‌ها متفاوت است گفت: طبق توافق انجام شده انتظار می رود ظرف کمتر از 3 ماه این بدهی ها پرداخت شود.

پیوندی اظهار کرد: تا این لحظه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دلیل بدهی های سنگین بیمه ها،در پرداخت کارانه پرسنل و پزشکان دچار مشکل است به طوری که این پرداختها به موقع داده نشده است،همچنین بیمارستانها در پرداخت هزینه کارهای جانبی مانند هزینه تغذیه و اقدامات ناخواسته نیز به شدت در تنگنا قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha