سلامت نیوز :عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آلودگی هوا تهدید جدّی برای ۱۲ میلیون جمعیت شناور تهران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جمعیت شناور 12 میلیون نفری پایتخت گفت: حل مشکلات مردم در حوزه سلامت، موضوعی نیست که وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی به تنهایی بتوانند آن را هدایت کنند، بلکه موضوعی فرا دستگاهی است و نیاز به تعامل دستگاه های متعدد دارد.

رحمت ا... حافظی افزود: آلودگی هوا یک تهدید جدی برای مردم تهران است و وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند آن را حل کند و لازم است همه دستگاه ها با همکاری و تعامل یکدیگر و با محوریت یک نهاد مدافع حقوق مردم همچون شورای شهر به حل این مشکل کمک کنند.

وی که در آخرین جلسه شورای شهر به عضویت کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در آمد، اظهار کرد: با توجه به افزایش اعضای شورای شهر از 15 نفر به 31 نفر و نیز ارتقای تخصصی شورا، از تخصص همه افراد استفاده شود.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: وظیفه دولت سکان داری است نه پارو زدن و پارو زنی باید بر عهده مردم و بخش خصوصی گذاشته شود و به عبارتی عملیات اجرایی به خود مردم واگذار شود تا دولت سبک تر شده و بهتر بتواند به نظارت و سیاست گذاری بپردازد.

حافظی با تاکید بر این که طی 30 سال گذشته اختیارات شوراها محدودتر شده، اضافه کرد: با توجه به این که شوراها در این دوره از بلوغ بیشتری برخوردار می باشند، انتظار می رود در بازنگری اخیر قانون شوراها در کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، حکم حضرت امام (ره) در اردیبهشت 58 که اهمیت زیادی برای اداره کشور توسط مردم قائل بودند، ملاک عمل قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: در قالب کمیسیون سلامت شورای شهر برنامه‌های حوزه سلامت دیده شده و با پرداختن به نقاطی که مغفول مانده، سلامت کل جمعیت شهر تهران را در نظر داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha