سلامت نیوز : فوق‌تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی گفت: نقاشان ساختمانی، آرایشگران، دندانپزشکان و ورزشکاران رشته‌هایی چون والیبال، بسکتبال، بدمینتون و تنیس که مدام دست خود را بالای سر نگه ‌می‌دارند، شانه درد‌ را بیشتر تجربه می‌کنند.

حمیدرضا اصلانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: درد شانه در دهه‌های سوم و چهارم زندگی افراد بیشتر دیده می‌شود که مهمترین دلیل آن سندروم یا گیر‌افتادگی تاندون‌های گرداننده مفصل شانه است که بعد از مدتی باعث پارگی تاندون می‌شود.

فوق‌تخصص آرتروسکوپی و جراحی شانه و زانو افزود: این درد بعد از مدتی از شانه به بازو منتشر می‌شود و به صورت درد اولیه در قسمت خارجی استخوان بازو بروز پیدا می‌کند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: دو تئوری در مورد علت به وجود آمدن این در‌د‌ها موجود است که در تئوری اول می‌گویند براثر التهاب و انجام کارهای بالای سر، تغییر شکل استخوان بالای بازو ایجاد می‌شود.

فوق‌تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی و میکروسرجی افزود: نقاشان ساختمانی، آرایشگران، دندانپزشکان و ورزشکاران رشته‌هایی چون والیبال، بسکتبال، بدمینتون و تنیس که مدام دست خود را بالای سر نگه‌می‌دارند به این درد‌ بیشتر دچار می‌شوند.

متخصص جراحی شانه و زانو ادامه داد: در تئوری دوم پزشکان معتقدند به دلیل مرور زمان و افزایش سن، تاندون‌های ناحیه بازو ضعیف شده و نمی‌توانند سر استخوان را داخل مفصل نگه‌دارند که این امر باعث می‌شود سر فرد عملاً به سمت بالا برود و فشار بر روی استخوان و تاندون وارد شود و در ادامه استخوان اضافه‌ای تشکیل می‌شود و به پارگی تاندون و درد شانه منجر شود.

وی دردهای ارجاعی از ناحیه گردن، قلب، کیسه صفرا، گیر افتادگی عصب در مچ دست و در ناحیه آرنج را از جمله دردهای ارجاعی دانست که به درد شانه می انجامد اما فرد با حرکت شانه دردی حس نمی‌کند.

فوق‌تخصص آرتروسکوپی و جراحی شانه و زانو تصریح کرد: افرادی که شانه درد را به دلیل التهاب و انجام کارهای بالای سر دارند با حرکت شانه، دردشان تشدید می‌شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: اگر فرد دچار پارگی تاندون نشده باشد فیزیوتراپی، تزریق و بهبود روش کار می‌تواند در درمان بیماری موثر باشد اما اگر پارگی موجود باشد جراحی بهترین گزینه است.

 فوق‌تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی و میکروسرجی افزود: افرادی که کارهای بالای سر انجام می‌دهند دقت داشته باشند که با تکنیک درست این کار را انجام دهند و در حین کار دست را به بدن نزدیک‌تر نگه‌دارند تا فشار کمتری به عضلات شانه وارد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha