در پنج ماهه نخست سال جاری ۶۱۲ نفر بر اثر غرق شدگی در کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۵۱۵ نفر مرد و ۹۷ نفر دیگر زن بودند.

مرگ ۶۱۲ نفر بر اثر غرق شدگی در پنج ماه ابتدای سال
 سلامت نیوز : در پنج ماهه نخست سال جاری ۶۱۲ نفر بر اثر غرق شدگی در کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۵۱۵ نفر مرد و ۹۷ نفر دیگر زن بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در پنج ماهه نخست سال جاری آمار مرگ بر اثر غرق شدگی در کشور 1.9 درصد کاهش یافته است. بر اساس آمارهای موجود تعداد متوفیات ناشی از غرق شدگی در مدت مشابه سال قبل 624 نفر بوده که 512 نفر از آنان  مرد و 112 نفر زن بودند.

در این مدت استان های مازندارن با 147 فوتی، خوزستان با 91 فوتی و گیلان با 56 فوتی بیشترین آمار تلفات ناشی از غرق شدگی را داشتند؛ این سه استان در مجموع با 294 فوتی،  48 درصد از کل آمار تلفات غرق شدگی کشور را دربرمی گیرند.

بر اساس این گزارش در پنج ماهه امسال استان های سمنان با یک فوتی و زنجان و خراسان شمالی هر یک با دو فوتی کمترین آمار مرگ بر اثر غرق شدگی را داشته اند ضمن آنکه این آمار در استان های خراسان جنوبی و قم صفر بوده است.

در مرداد ماه امسال نیز 189 نفر بر اثر غرق شدگی جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش یک درصدی مواجه بوده همچنین در پنج ماهه امسال، مردادماه بیشترین آمار را در تلفات غرق شدگی داشته است.

یادآور می شود در سال گذشته یکهزار و 74 نفر بر اثر غرق شدگی در کشور جان خود را از دست داده اند که 892 نفر آنان مرد و 182 دیگر زن بودند.در سال گذشته مرداد ماه با 191 فوتی بیشترین و آذر ماه با 30 مورد کمترین آمار تلفات غرق شدگی را داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha