سلامت نیوز : دبیر همایش پیشگیری از کودک آزاری گفت: متأسفانه هنوز در برخی مناطق شهری، حاشیه شهر‌ها و مناطق محروم، والدین خشونت را حق خود می‌دانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ "ملیحه کدیور" در نشست خبری اولین مراسم هفته جهانی کودک در مرکز طبی کودکان برگزار شد، گفت: در بحث کودک آزاری فقط بحث سوء استفاده جنسی نیست بلکه بحث اخلاقی و حقوقی نیز مدنظر است و ما می‌خواهیم با نگاه مشترکی که بین حوزه‌های مختلف حقوقی و پزشکی برگزار خواهیم کرد به چالش‌های روبرو در حفظ حقوق کودکان بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه با توجه به فرهنگ مردم، موارد کودک آزاری اگر هم باشد اغلب به بیمارستان ارجاع داده نمی‌شود، افزود: چرا که خانواده‌ها می‌ترسند انگشت‌نما شوند و متأسفانه حتی در حاشیه شهر و مناطق محروم والدین خشونت را حق خود می‌دانند که ما می‌خواهیم در این سمینار دو روزه با پیش‌نویس قطعنامه‌ای، نقش حمایتی و آموزشی را به جامعه القا کنیم و به افراد مختلف راه حمایت و راه درمان را آموزش دهیم.

وی افزود: برای اولین بار در ایران است که هفته جهانی کودک برگزار می‌شود چرا که تا قبل از این ۱۶ مهر روز جهانی کودک بود و به همت مرکز طبی کودکان از ۱۵ تا ۲۱ مهر هفته جهانی کودک در ایران نام گرفته و برگزار خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران شعار روز جهانی کودک را زنده باد کودکی، زنده باد زندگی عنوان کرد و افزود: روز دوشنبه که مصادف با ۱۵ مهر است روز کودک، خانواده و مدرسه نام دارد.

وی ایام هفته جهانی کودک را (۱۶ تا ۲۱مهر) بدین صورت عنوان کرد و افزود: کودک و بازی، کودک سلامت و ایمنی، کودک میراث فرهنگی و طبیعت، کودک و رسانه، کودک کتاب و فضای مجازی و کودک و نیایش عناوین هفته جهانی کودک هستند.

مسئول بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مرکز طبی کودکان افزود: ما بر حسب عناوین روزهای هفته جهانی کودک برنامه‌ریزی کرده‌ایم و ارتباطاتی با نهادهای مختلف از جمله محیط زیست، میراث فرهنگی، نهاد رهبری، آموزش و پرورش، یونیسف، انجمن‌های مختلف کودکان، NGO‌ها و مراکز دانشگاهی، بهزیستی و شهرداری داشته‌ایم تا بتوانیم این هفته را به خوبی برگزار کنیم.

کدیور ادامه داد: در روز پانزدهم مهر از ساعت ۸ تا ۹ صبح مراسم افتتاحیه را با حضور مقامات وزارت بهداشت‌، دانشگاه‌های علوم پزشکی، پرسنل پزشکی و حتی خود کودکان برگزار خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha