سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 84156

اگر ناخن‌های حساس، شکننده و ضعیفی دارید یا احساس می‌كنید تار موی‌تان به زیبایی و قوت همیشه نیست پیشنهاد می‌كنیم با یك متخصص طب سنتی در این رابطه مشورت كنید.

زیبایی پوست و مو با نسخه‌های طبیعی
سلامت نیوز : اگر ناخن‌های حساس، شکننده و ضعیفی دارید یا احساس می‌كنید تار موی‌تان به زیبایی و قوت همیشه نیست پیشنهاد می‌كنیم با یك متخصص طب سنتی در این رابطه مشورت كنید. بسیاری از متخصصان و درمانگران شیوه‌های طبیعی و سنتی درمان اصلاح رژیم غذایی و مصرف به اندازه غلات، سبزی‌ها ومیوه‌های تازه را در تامین ویتامین‌ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن به منظور افزایش زیبایی پوست و مو توصیه می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله زندگی ایده آل ؛ برخی از آنها استفاده از جلبک‌های دریایی و انواع جوانه‌ها مثل جوانه گندم، جو و ماش را در تهیه مواد غذایی روزانه و سالادها پیشنهاد می‌کنند. در حالی که در کنار این تدابیر شیوه‌های دیگری نیز وجود دارد که روند درمان را تسریع می‌کنند. یکی از این شیوه‌ها استفاده از انواع ماسک‌ها و کرم‌های گیاهی برای درمان شکنندگی و ایجاد استقامت در ناخن است. كافی است در اولین فرصت ممكن به نزدیك‌ترین فروشگاه‌ گیاهان دارویی سر بزنید.

می‌خواهید مانع ریزش موهای‌تان شوید

این تكنیك را تمرین كنید

یکی از دلایل ریزش مو در بسیاری از مردم استرس است. متاسفانه مشکلات و ناراحتی‌های عصبی، استرس،  اضطراب و هیجان از جمله مخرب‌ترین عوامل ریزش مو در میان جوانان است. برای پیشگیری از این مسئله بهتر است تنش‌ها و فشارهای عصبی خود را که در طول روز به دلیل فعالیت‌ها و برنامه‌های کاری به شما تحمیل شده با تمرکز و مدیتیشن از خود دور کنید. این شیوه بی‌شک یکی از بهترین راه‌های حفظ آرامش و ریلکسی است. به خاطر داشته باشید که استرس در کنار تغذیه نامناسب، ضعف بدن و بیماری و رژیم‌های غیراستاندارد از جمله بزر‌گ‌ترین دلایل ریزش مو در جهان است.

می‌خواهید موهای‌تان درخشان شود

این غذاها را به برنامه غذایی‌تان اضافه كنید

تغذیه مناسب یکی از راهکارهای ساده و کم دردسر برای حفظ نشاط و شادابی موهاست. مصرف مواد غذایی سالم، طبیعی و تازه و دریافت مقدار کافی از مواد مغذی، ویتامین‌ها و پروتئین‌ها تاثیر زیادی در حفظ سلامت و زیبایی موها دارد. به اعتقاد کارشناسان قرار دادن مواد غذایی غنی از آهن و ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف در سبد غذایی روزانه تاثیر بسیاری در رشد موها، تقویت و استحکام آنها خواهد داشت. از میان بهترین مواد مغذی و مفید برای موها می‌توان به سویا، هویج، برنج سبوس‌دار، شیر، اسفناج، نخود فرنگی، آب لیمو، ویتامین C، سبزیجات و گیاهان تازه اشاره کرد.

پوست سرتان چرب شده

با متخصص طب سنتی مشورت كنید

یکی از اصلی‌ترین عوامل ریزش مو در مردان و زنان، چربی پوست سر است. چربی پوست سر این بار به دلیل پرکاری غدد چربی موجود در پوست سر در بسیاری از مردم دیده می‌شود. تجمع چربی ترشح شده از این غده‌ها موجب انباشته شدن میزان زیادی چربی در ریشه و پیاز مو شده و تغذیه مو را دچار اختلال می‌کند. این امر به مرور زمان موجب ریزش مو می‌شود. پرکاری غدد چربی پوست دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. یکی از بزرگ‌ترین این دلایل موروثی بودن پرکاری غدد چربی در بدن است. بسیاری از خانواده‌ها پرکاری غدد چربی را از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌کنند.

یکی دیگر از دلایل ترشح زیاد غدد چربی وجود اختلالات عصبی و فشارهای هیجانی بر افراد است. به گفته کارشناسان برخی افراد در مقابل فشارهای عصبی و هیجاناتی که در طول روز در محیط کار یا خانه به آنها تحمیل می‌شود، اینگونه واکنش نشان می‌دهند. محققان معتقدند غالب افرادی که دارای غدد پرکار چربی در بدن هستند، از جمله افرادی هستند که حساسیت بیشتری به مسائل دارند و عموما در گروه افراد مضطرب و پراسترس قرار دارند.

موهای‌تان خشك شده

ماساژدرمانی كنید

یکی از شایع‌ترین مشکلات مربوط به مو خشکی موها در مردان و زنان است. کدری، زبری، بدحالتی و شکننده بودن این نوع موها از جمله عوارض ناشی از خشکی موها در مردان و زنان است. یکی از عوامل بزرگی که موجب خشک شدن موها در افراد مختلف می‌شود کم‌کاری ترشح غده‌های چربی در پوست سر است. ترشح نكردن این غده‌های چربی موجب زبری و شکننده شدن موها شده و به مرور آنها را بدحالت و بی‌روح می‌کند. شکنندگی موها در این مواقع در صورتی که به موقع درمان نشوند تا جایی پیش می‌رود که بیمار با شانه کردن موهایش شاهد ریزش و خرد شدن تارهای موی خود خواهد بود. یکی از بهترین شیوه‌های طبیعی  برای درمان خشکی مو، ماساژ است. به کمک ماساژ می‌توان با تحریک غده‌های چربی موجود در پوست سر میزان فعالیت آنها را تغییر داد و موجب تحریک آنها و ترشح چربی در پوست سر شد.

ناخن‌های شكننده دارید

گیاه‌درمانی كنید

یکی از دلایل شکنندگی ناخن دریافت نكردن میزان کافی انواع ویتامین‌ها در بدن به ویژه ویتامین‌های A،B،D است. برای برطرف شدن این مسئله بهتر است این ویتامین‌ها را پیش از آنکه به کمک انواع مکمل‌ها و قرص‌های صنعتی موجود در بازار تامین کنید، با مصرف مواد غذایی، سبزیجات و میوه‌های سالم و تازه میزان دریافت خود از ویتامین‌های سالم را بالا ببرید.

می‌خواهید ناخن‌های محكمی داشته باشید

از این لوسیون استفاده كنید

این لوسیون یکی از انواع لوسیون‌های طبیعی است که تاثیر بسیار زیادی در افزایش میزان استقامت و استحکام ناخن‌ها دارد. این لوسیون که به راحتی در منزل نیز تهیه می‌شود حاوی مقدار زیادی ویتامین  B است که در رشد و افزایش استحکام ناخن‌ها بسیار موثر است. برای تهیه این لوسیون کافی است دانه‌های ذرت را در دستگاه مخلوط‌کن ریخته و مقداری شیر به آن اضافه کنید. پس از مخلوط کردن این ترکیب، آن را صاف کرده و به صورت موضعی روی ناخن‌ها بمالید. این لوسیون شیری رنگ علاوه بر آنکه مقادیر قابل توجهی ویتامین B در خود دارد، منبع سرشاری از کلسیم و آهن نیز محسوب می‌شود که مصرف موضعی آن برای افزایش استقامت و استحکام ناخن بسیار موثر است.

برای افزایش زیبایی ناخن نسخه می‌خواهید

این معجون را تهیه كنید

ترکیب مساوی عسل، روغن بادام و زرده تخم‌مرغ و قرار دادن سرانگشتان در این ترکیب به مدت 20 دقیقه تاثیر بسیار زیادی در افزایش استقامت ناخن‌ها خواهد داشت. این ترکیب به دلیل اینكه حاوی ویتامین‌ها و بسیاری موادمغذی است تاثیر زیادی در شکل‌گیری و درمان شکنندگی ناخن‌ها خواهد داشت.

رنگ ناخن‌های‌تان زشت شده

این عصاره را بخرید

شست‌وشوی ناخن‌ها و سرانگشتان با عصاره گل بابونه یا عصاره گیاه دم اسب تاثیر زیادی در برطرف کردن تغییر رنگ ناخن‌ها دارد. تغییر رنگ ناخن یکی از مشکلات شایع میان خانم‌ها و دختران است که به سادگی با شست‌وشوی دست‌ها به‌ویژه سرانگشتان با عصاره گل بابونه قابل درمان و کنترل است. برای این منظور در کتب طب سنتی به شیوه دیگری نیز اشاره شده است. در این شیوه استفاده از خمیر گل سرخ نیز توصیه شده است. برای تهیه این خمیر باید مقدار مساوی از برگ گل سرخ و برگ درخت سرو را به صورت پودر درآورید و با سرکه یا آبلیمو خمیر کنید. این خمیر را به مدت نیم ساعت روی ناخن‌ها گذاشته و سپس بشویید. این خمیر برای از بین بردن رنگ و زردی ناخن‌ها موثر است.

ناخن‌های‌تان پوسته‌پوسته شده

این نسخه را امتحان كنید

بسیاری از افراد که مراقبت‌های لازم را از ناخن‌ها و پوست دست‌شان ندارند و از انواع شوینده‌های شیمیایی بدون استفاده از دستکش برای شست‌وشو کمک می‌گیرند به پوسته پوسته شدن ناخن و احیانا پوست اطراف آن دچار می‌شوند. یکی از راه‌های درمان این مسئله استفاده از آبلیمو یا زرده تخم‌مرغ است. شما می‌توانید برای درمان این معضل یک شب درمیان سرانگشتان خود را در ظرف آبلیمو یا ظرف زرده تخم‌مرغ وارد کرده و اجازه دهید برای مدتی ناخن‌ها در مایع باقی بمانند. به این ترتیب پس از گذشت چند روز مشکل پوسته‌پوسته شدن ناخن و شیارهای به وجود آمده در لبه‌های ناخن درمان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha