از مجموع اعتبارات امسال که در قانون بودجه آمده است میزان 13 هزار میلیارد تومان برای این حوزه پیش بینی شده که تنها حدود 3 هزار میلیارد تومان محقق شده است .

3 هزار میلیارد بودجه سلامت محقق شد/شاخص پایین سلامت ایران در قیاس با کشورهای دیگر
سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بودجه هدفمندی یارانه ها در بخش سلامت تحقق نیافته است، گفت: از مجموع اعتبارات امسال که در قانون بودجه آمده است میزان 13 هزار میلیارد تومان برای این حوزه پیش بینی شده که تنها حدود 3 هزار میلیارد تومان محقق شد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه توقع مردم از حوزه سلامت از سایر حوزه ها بالاتر است، اظهار داشت: متاسفانه کمبود اعتبارات در حوزه سلامت موجب از هم گسیختگی کارها نیز شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهم ترین مشکلات حوزه سلامت در کشور بحث مالی است، افزود: یکی از راه های کسب موفقیت جذب اعتباراتی است که توسط مجلس به حوزه سلامت اختصاص می یابد.

وی در ادامه با اشاره به اعتبارات حوزه سلامت در بودجه امسال، ادامه داد: از مجموع اعتبارات امسال که در قانون بودجه آمده است میزان 13 هزار میلیارد تومان برای این حوزه پیش بینی شده که تنها حدود 3 هزار میلیارد تومان محقق شد.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اختصاص به موقع اعتبارات در بخش سلامت می تواند مشکلات این حوزه را بکاهد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال گذشته از محل اعتبار ۱۰ درصدی هدفمندی یارانه ‌ها که از سوی دولت به حوزه سلامت اختصاص می یافت، عملیاتی نشد.
 
رستمیان در پایان با اشاره به جایگاه سلامت در کشور خاطرنشان کرد: متأسفانه جایگاه سلامت کشور در قیاس با کشورهای دیگر بسیار پایین است و این امر به دلیل توجه نکردن به شاخص ‌های سلامت و درمان موجب بروز آسیب های متعددی در حوزه سلامت کشور می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha