سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مواد لوله بازکن و مصالح ساختمانی تاکنون مشمول نظارت وزارت بهداشت نبوده‌اند اما با توجه به مخاطراتی که این اقلام برای سلامت انسان ایجاد کرده‌اند، موضوع نظارت بر این مواد را در وزارت بهداشت بررسی می‌کنیم.

رسول دیناروند در گفت و گو با فارس درباره نظارت وزارت بهداشت بر موادی از قبل لوله بازکن ها و بسته بندی آنها با توجه به مسمومیت و مخاطرات آنها بر سلامت مردم توضیح داد: وزارت بهداشت بر مواد شوینده موجود در بازار نظارت دارد و این اقلام باید مجوز تولید خود را از وزارت بهداشت بگیرند.

وی ادامه داد: اما موادی مانند لوله باز کن ها که اخیراً شاهد بروز مواردی از مسمومیت ناشی از مصرف آنها در بین کودکان بوده‌ایم تاکنون مشمول نظارت وزارت بهدشت نبوده است چون این اقلام اساساً برای تولید و ورود به بازار از وزارت بهداشت مجوزی دریافت نمی‌کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با وجود این و با توجه به مخاطراتی که این اقلام از قبیل لوله بازکن ها، مصالح ساختمانی و رنگها برای سلامت انسانها دارند، موضوع لزوم نظارت و بررسی این اقلام در وزارت بهداشت مطرح شده و در صورت لزوم این کالاها نیز مشمول کالاهای تحت نظارت وزارت بهداشت قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha