سلامت نیوز : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ارائه تخفیف 30 تا 70 درصدی به بیماران سرطانی جهت تامین داروهایشان خبر داد و تاکید کرد: این تخفیف رقم بسیار خوبی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ قاسم جان‌بابایی صبح امروز 17 مهر ماه 92 در عیادت از کودکان بستری در بیمارستان بوعلی ساری به فرارسیدن هفته ملی کودک در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته ملی کودک اظهار کرد: بخش آنکولوژی این بیمارستان تنها بخش مستقل برای بیماران با ظرفیت 10 تخت است.

وی ادامه داد: با همکاری مجمع خیرین ماهک پروژه بیمارستان جهت ارائه خدمات به بیماران سرطانی شامل درمانگاه‌های خون، تالاسمی و انکولوژی در دست اجرا است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: بخش آنکولوژی بیمارستان بوعلی کل بیماران استان را تحت پوشش قرار می‌دهد و شامل بخش شیمی درمانی و جراحی است.

جان‌بابایی تصریح کرد: تمام داروهای شیمی درمانی در داروخانه‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مازندران وجود دارد تا نیازی نباشد بیماران جهت تهیه دارو به سایر استان‌ها مراجعه کنند و ارائه خدمات به طور کامل صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: تمامی خدمات به صورت استاندارد در بخش آنکولوژی برای تمام بیماران انجام می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: نیاز است بخش آنکولوژی بیمارستان بوعلی سینای ساری با توجه به حجم مراجعات و ارایه خدمات شیمی درمانی و جراحی گسترش یابد.

جان‌بابایی با بیان اینکه مکمل بخش آنکولوژی بیمارستان بوعلی سینا، بخش رادیوتراپی بیمارستان امام خمینی(ره) ساری است، گفت: مرکز رادیوتراپی بیمارستان امام خمینی برای بزرگسالان است که کل استان را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به وجود 70 تخت در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان استان افزود: از این تعداد 14 تخت در بیمارستان بوعلی سینا و 6 تخت در بیمارستان امام خمینی (ره) ساری است که برنامه دانشگاه علوم پزشکی تا سال 94 این است که تعداد تخت‌ها را به 124 تخت برساند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: برنامه دانشگاه این است که تعداد دستگاه‌ها و خدمات بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان افزایش یابد و حدود 10 تخت در آینده‌ای نزدیک به این تخت‌ها افزوده شود.

جان‌بابایی با اعلام اینکه کل تخت‌های زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای اطفال 323 تخت است، گفت: براساس برنامه تعداد تخت‌ها تا سال 94 باید به 409 تخت افزایش پیدا کند.

وی اظهار کرد: کل تخت‌های بخش نوزادان استان175 تخت است که تا سال 92 به 292 تخت افزایش پیدا می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه همچنین 13 تخت جراحی اطفال داریم که قرار است به 16 تخت افزایش پیدا کند، افزود: 50 تخت فوق تخصص اطفال داریم که به 150 تخت افزایش پیدا خواهد کرد.

جان‌بابایی با بیان اینکه خدمات آنکولوژی برای اطفال در بیمارستان بوعلی سینای ساری و رامسر ارائه می‌شود، گفت: این خدمات برای بزرگسالان در بیمارستان رامسر و امام خمینی (ره) ساری انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه بیماری سرطان در مازندران بسیار شایع است، اظهار کرد: بیش از 5 میلیارد تومان جهت خرید داروهای سرطانی برای بیماران تامین بودجه شده است.

جان‌بابایی با بیان اینکه خیرین مازندران در بحث سرطان به خوبی ورود پیدا کردند، گفت: بخش رادیوتراپی بیمارستان امام خمینی (ره) ساری تنها مرکز تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران است که ساختمان آن توسط دکتر شفیعی ساخته شده و در مجاور آن ساختمان 4 طبقه‌ای در حال احداث است.

وی افزود: عملیات احداث ساختمان 4 طبقه رادیوتراپی بیمارستان امام خمینی (ره) ساری از پیشرفت فیزیکی 40 درصدی برخوردار بوده که دو طبقه آن بخش آنکولوژی است که براساس قانون 40-60 به دانشگاه علوم پزشکی مازندران تحویل شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم خواستار شد: با توجه به اینکه سرطان بیماری پرهزینه‌ای است و کمتر خانواده‌ای از عهده تامین هزینه‌های درمانی آن بر‌می‌آیند نیاز است مردم در این بحث ورود پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha