سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
کد خبر: 84231

سلامت نیوز :  آزمایش‌های انجام شده روی اولین واکسن مالاریا حاکی از کاهش موارد ابتلا به این بیماری در کودکان آفریقایی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کارشناسان موسسه داروسازی «گلاکسواسمیت کلین» در انگلیس که این واکسن را تولید کرده‌اند معتقدند که در مورد موثر بودن اولین واکسن مالاریای جهان پس از انجام آزمایشات متعدد، خوش‌بین و در انتظار تایید این واکسن از سوی مقامات بهداشتی بین‌المللی هستند.

مالاریا از بیماری‌های انگلی به حساب می‌آید که سالانه در سراسر جهان، صدها هزار تن را به کام مرگ می‌کشاند.

محققان این شرکت دارویی معتقدند که تولید واکسنی موثر، اقدامی کلیدی برای ریشه‌کن کردن این بیماری است.

این واکسن که با نام «RTS,S» تهیه شده در تحقیقات آزمایشگاهی میزان موارد ابتلا به مالاریا را در کودکان خردسال به نصف کاهش داده است. همچنین میزان موارد ابتلای نوزادان به این بیماری پس از تزریق واکسن فوق به 25 درصد کاهش یافته است.

بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که 18 ماه پس از تزریق واکسن در کودکان پنج تا 17 ماهه خطر ابتلا به مالاریا حدود 46 درصد نسبت به کودکانی که واکسینه نشده‌اند، کاهش می‌یابد اما در نوزادان شش تا 12 هفته‌ای در زمان واکسیناسیون خطر ابتلا به این بیماری تنها 27 درصد کمتر می‌شود.

متخصصان موسسه داروسازی گلاسکواسمیت‌کلین در اطلاعیه‌ای اظهار داشتند: امیدواریم با تایید سازمان جهانی بهداشت تولید انبوه و استفاده از واکسن RTS,S از اوایل سال 2015 میلادی آغاز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha