سلامت نیوز :  آنطور که معاون پرستاری وزارت بهداشت عنوان داشته است، این وزارتخانه طرحی برای حذف معاونت پرستاری از چارت وزارت بهداشت ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دكتر مسعود فلاحی معاون پرستاری وزارت بهداشت خبر حذف این معاونت را تكذیب كرد و گفت: در ملاقاتی كه با وزیر داشتیم، ایشان هر گونه تغییر ساختاری در این مقطع زمانی را منتفی دانسته و اظهار داشت: با همین ساختار موجود، كار را ادامه می دهیم و برنامه ای برای تغییر ساختار نداریم ولی در طی مسیر، اگر لازم بود تغییراتی در ساختار وزارتخانه انجام دهیم پس از طی مراحل كارشناسی و جلسات در صورت نیاز اقداماتی صورت خواهد پذیرفت و این مساله كلی است و آنهم خاص معاونت پرستاری نیست.

وی افزود: فعلا هیچ مطلبی در این خصوص به اینجانب اعلام نشده و مكاتبات و اقدامات كما فی سابق با عنوان معاونت پرستاری در حال انجام است. و از نظر اداری هم این معاونت رسمیت داشته و دارد.

فلاحی از سازمانها و نهادهای پرستاری خواست بر شایعات دامن نزنند و از متشنج نمودن اوضاع خودداری کنند.

از سوی دیگر، یعقوب جعفری رئیس شورای عالی نظام پرستاری نیز گفت: معاونت پرستاری حذف نشده است و وزارت بهداشت نیز طرحی برای حذف این معاونت ندارد.

وی با تأکید بر عدم حذف معاونت مراقبت و پرستاری در وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز طرحی برای حذف معاونت مراقبت و پرستاری ندارد.

جعفری اضافه کرد: پرستاران و سازمان نظام پرستاری پیگیر مصوبات مجلس در خصوص شروع تعرفه گذاری خدمات پرستاری، اجرای کامل قانون ارتقاء بهره وری و سایر مصوبات از جمله اجرایی شدن 5 مصوبه اخیر هیئت دولت هستند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: مصوبات مجلس و هیئت وزیران چیزی نیست که مسئولان بخواهند به سادگی از اجرای آن خودداری کنند و از نمایندگان نیز می خواهیم حسب وظیفه ذاتی خود بر اجرای قوانین مصوب نظارت کنند.

وی اضافه کرد: از دولت تدبیر و امید و وزیر بهداشت هم تقاضا داریم با تدبیر لازم زمینه اجرایی شدن هر چه سریعتر  مصوبات را فراهم کند تا انشاء الله بارقه ای از امید و نشاط در جامعه پرستاری پدیدار شود.

جعفری خاطر نشان کرد: انشاء الله نفع این اقدامات در درجه اول به مددجویان و بیماران رسیده و پرستاران نیز به خواسته های صنفی خود برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha