سلامت نیوز : رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش به اظهارات مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد مبنی بر وجود سرنگ‌های غیر استاندارد چینی در کشور گفت: سازمان ملی استاندارد نمی تواند در این زمینه اظهار نظر کند.

حسینعلی شهریاری درگفت‌وگو با‌ ایلنا در مورد سرنگ‌های آلوده چینی گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم اما وزارت بهداشت اعلام کرده که وجود سرنگ‌های آلوده چینی صحت ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که  چرا سازمان ملی استاندارد هنوز هم بر غیراستاندارد بودن سرنگ‌های چینی تاکید می‌کند، افزود: سازمان ملی استاندارد نمی تواند دراین زمینه اظهار نظر کند و ملاک ما، نظر وزارت بهداشت است.

شهریاری در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به موضوع سرنگ‌های آلوده چینی ورود پیدا می‌کند، افزود: همانطورکه گفتم ملاک ما در زمینه دارو و سرنگ اظهارات مسولان وزارت بهداشت است و آن‌ها هم این موضوع را تکذیب کرده‌اند.

به گزارش ایلنا؛ مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت روزگذشته گفته بود آنچه در مورد وجود نمونۀ سرنگهای آلوده چینی در برخی از شهر‌ها از سوی رسانه‌ها مطرح شد، وجود خارجی نداشت و بازرسان ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی که این شهر‌ها را تحت پوشش دارند، هنوز یک نمونه از آن را هم پیدا نکرده‌اند.

حسین کیوان با اشاره به اینکه مدیران سازمان استاندارد شایعات آلودگی سرنگ‌ها را تکذیب کردند، گفت: خیال مردم راحت باشد، سرنگ‌هایی که از مبادی مجاز توزیع می‌شوند هیچ مشکلی ندارند.

به رغم اظهار نظر کیوان مبنی بر تکذیب شایعات آلودگی سرنگ‌ها ازسوی مدیران سازمان استاندارد، فریدون بلغاری؛ مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با تاکید مجدد سازمان استاندارد بر غیراستاندارد بودن سرنگ‌های چینی گفت سازمان استاندارد به هیچ عنوان وجود سرنگ‌های غیراستاندارد چینی را تکذیب نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha