چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷
کد خبر: 84245
سلامت نیوز : دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: حجامت در فصل پاییز توصیه نمی‌شود چرا که طبیعت خون گرم‌تر بوده و خارج شدن خون گرم از بدن موجب غلبه سردی در بدن شده که بروز بیماری‌های طبع سرد را افزایش می‌دهد.

مرضیه قرائتی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: حجامت عبارت است از ایجاد مکش با یک لیوان مخصوص بر پوست نواحی خاصی از بدن انجام می گیرد.

به گفته وی حجامت به 2 نوع حجامت با شرط و حجامت بدون شرط که بادکش نام گذاری شده تقسیم بندی می شود که در حجامت با شرط از تیغ بیستوری یا سوزن در محل حجامت خراش هایی ایجاد می کنند و مقداری خون خارج می شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: از کاربردهای حجامت می توان به کاهش درد شانه، درمان تاخیر قائدگی (عقب افتادن آن) و کاهش درد مفصل زانو ناشی از استئوآرتریت اشاره کرد ولی باید توجه داشت که بدون مشورت پزشک طب سنتی نباید اقدام به حجامت کرد.

قرائتی عنوان کرد: در مطالعات جدید اثرات خوبی از حجامت در درمان سکسکه ناشی از حوادث عروق مغزی و دردهای مفصلی و عضلانی مشاهده شده است.

وی بیان داشت: حجامت در فصل پاییز توصیه نمی شود چرا که حجامت، فصد یا هر نوع خونگیری موجب غلبه خشکی در بدن می شود ولی در فصل بهار به دلیل اینکه مزاج فصل گرم و تر است برای افرادی که غلبه خون دارند می تواند مفید باشد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: خارج کردن خون در فصل پاییز می تواند ضرر داشته باشد چراکه طبیعت فصل پاییز سرد و خشک است و طبیعت خون گرم تر و خارج شدن خون گرم از بدن موجب غلبه سردی در بدن شده که بروز بیماری های طبع سرد را افزایش می دهد.

قرائتی اضافه کرد: حجامت در فصل پاییز برای برخی افراد که غلبه گرمی پیدا کرده اند و برخی از بیماران می تواند مفید باشد و اقدام به انجام خودسرانه حجامت می تواند به بدن آسیب وارد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha