سلامت نیوز : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به 50 تخت فوق‌تخصصی اطفال، از افزایش این تخت‌ها به 150 تخت در برنامه دانشگاه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ قاسم جان‌بابایی پیش از ظهر امروز در حاشیه ملاقات با کودکان سرطانی در بیمارستان بوعلی سینا ساری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران در حال حاضر 70 تخت ویژه نوزادان دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه برنامه دارد تعداد تخت‌های ویژه نوزادان را تا سال 94 به 124 تخت افزایش دهد، گفت: در حال حاضر دستگاه‌های قدیمی و جدید در این بخش مورد استفاده قرار می‌گیرند و بیماران با مشکلی مواجه نیستند.

جان‌بابایی خاطرنشان کرد: دانشگاه در نظر دارد تعداد دستگاه‌های جدید نگهداری نوزادان را افزایش دهد و در آینده نزدیک، هشت تخت جدید به این بخش افزوده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 323 تخت اطفال در استان داریم و برنامه دانشگاه بر افزایش این تخت‌ها تا 409 تخت است، ادامه داد: 175 تخت نوزاد نیز تا سال 94 به 292 تخت افزایش می‌یابد.

جان‌بابایی با بیان اینکه 12 تخت جراحی ویژه کودکان داریم، گفت: در برنامه دانشگاه این تخت‌ها به 16 تخت افزایش می‌یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به 50 تخت فوق‌تخصصی اطفال، از افزایش این تخت‌ها به 150 تخت در برنامه دانشگاه خبر داد و افزود: خدمات آنکلوژی اطفال در بیمارستان بوعلی‌سینا ساری و رامسر و در افراد بالغ هم در بیمارستان امام‌خمینی(ره) ساری و رامسر انجام می‌شود.

*شیوع سرطان در مازندران بالاتر از کشور

مسئول بخش آنکلوژی بیمارستان بوعلی‌سینا ساری نیز اظهار داشت: سرطان خون، شایع‌ترین سرطان کودکان در مازندران است.

محمد کرمی با اشاره به اینکه سرطان کودکان از سویی تا 80 درصد بهبودی دارد و جای شکر است، تصریح کرد: اما واکنش کودکان به داروهای شیمی درمانی، حساس است و نیاز داریم در بخش مجزا نگهداری شوند و از عفونت به دور بمانند.

وی یادآور شد: شیوع سرطان در مازندران نسبت به سایر نقاط کشور در ردیف بالاتری قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha