سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو از تولید دو فرآورده بیوتکنولوژی دارویی خبر داد و گفت: این داروها تولید شده‌اند، مراحل کنترل کیفیت را می‌گذرانند و تا پایان سال به بازار عرضه می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ رسول دیناروند در حاشیه نشست خبری همایش روز جهانی غذا گفت: خبر خوش دارویی برای مردم این است که داروی مورد نیازشان در دسترس قرار گرفته و امکان پرداخت هزینه با پوشش بیمه‌ای فراهم شده است.

وی ادامه داد: فقط برای بخش کوچکی از مردم که در پرداخت هزینه‌های دارو ناتوان هستند نگران هستیم که باید برای آنها که عمدتاً بیماران صعب‌العلاج هستند فکری شود.

دیناروند گفت: بیمارانی که بیماری‌های معمولی دچارند هزینه درمان و دارویشان بالا نیست و امکان پرداخت را دارند باید فکری برای بیماران صعب‌العلاج شود که مجموعه دولت در حال کمک به این بیماران است.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: کیفیت داروهای ایرانی ۱۰۰درصد رضایت مردم را جلب کرده‌اند. این داروها بدون مجوز سازمان غذا و دارو وارد بازار نمی‌شوند و هیچ دارویی نیست که مردم از کیفیت آن ناراضی باشند و مجوز عرضه گرفته باشد.

وی ادامه داد: درمان مردم متکی به داروی تولید داخل است و 95 درصد داروهایی که از نظر تعداد به مصرف می‌رسد داخلی هستند.

دیناروند تصریح کرد: فرهنگی که فکر می‌کنند داروی خارجی بهتر از ایرانی است باید اصلاح شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد تولید داروهای جدید گفت: فرایند تولید دارو دائمی است داروهای جدید هر روز در دنیا مطرح می‌شود و ایران نیز نسبت به تولید آنها اقدام می‌کند به همین دلیل تا پایان سال ۲ فرآورده جدید بیوتکنولوژی به مجموعه داروها اضافه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha