سلامت نیوز : رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: ایران از نظر تعداد متقاضیان جراجی زیبایی بینی در دنیا اول است. سن این متقاضیان نیز رو به کاهش است. این مسئله فی نفسه مذموم نیست و نشانه نشاط و زیبایی خواهی ایرانیان است اما پزشکان متخصص باید در انتخاب بیمار دقت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ علیرضا زالی امروز در چهارمین کنگره راینولوژی در مرکز همایش‌های رازی گفت: بسیار خوشحال هستم که با طراحی راینولوژی در کشور پیشرفت‌های ارزنده و متمرکزی انجام شده است که همگرایی و هم افزایی ذخیره سازی تجارب دانشمندان ایرانی را به دنبال داشته است.

زالی افزود: حضور اساتید برجسته از خارج از کشور فرصت بی بدیلی است برای بهنگام سازی تجارب، همچنین زمینه مناسب علمی تا ذخایر و تجربه‌های نوین این رشته مطرح شود.

زالی ادامه داد: کشور ما در بحث راینولوژی در منطقه پیشتاز است و تجارب ارزنده‌ای در این زمینه دارد.

وی تصریح کرد: برخی از تجارب و دستاوردهای ایران در حوزه گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن بسیار شتابان و حیرت‌انگیز است و ایران با توجه به تجارب تکنیک و دانش خود در این زمینه در سالهای اخیر فرآیندهای علمی و نوین سرافرازانه‌ای داشته است که به صورت دستاورد در نظام سلامت به نظاره آن نشسته‌ایم.

زالی به تعداد متقاضیان جراحی بینی در ایران که در رده اول دنیا هستند، اشاره کرد و افزود: اگر چه جراحی بینی و زیبایی پلاستیک به مایه فرهنگی بر می‌گردد اما کیفیت بالای جراحی و راینولوژی باعث شده که مردم به این دسته از جراحی‌ها متمایل شوند.

وی ادامه داد: البته نگاه جامعه شناختی این تقاضا نیز باید مورد توجه قرار گیرد و اگر چه توجه به زیبایی و انجام عمل جراحی بینی فی‌النفسه مطلوب نیست اما زیبایی طلبی با توجه به افزایش متقاضیان این عمل از نظر علمی مورد تصدیق قرار خواهد گرفت.

زالی ادامه داد: گرایش جوانان ایران به زیبایی به تنهایی نکته مثبتی است اما انجام عمل‌های زیبایی نیاز به بررسی جدی روان‌شناختی دارد چرا که اضطراب و دیگر بیماری‌های روانی در جوانی می‌تواند دفرمیته‌های ظاهری و بینی باشد.

وی به پزشکان متخصص این رشته توصیه کرد که در انتخاب بیمار توجه کافی داشته باشند و با متانت و صبر و حوصله کافی و مصاحبه روان‌شناختی به بیمار توجه کنند.

زالی تصریح کرد: جامعه ایرانی به زیبایی گرایش نشان داده است و این می‌تواند نشان دهنده بخشی از نشاط ما باشد.

وی به تغییر سن عمل‌های جراحی بینی در ایران اشاره داشت و افزود: سن متقاضیان رو به کاهش است اگر چه این روند فی‌النفسه منفی نیست چرا که هر چه عمل در سن پایین‌تر انجام شود، حضور بعدی فرد با رخسار مناسب و جدید در اجتماع بهتر و مطلوب‌تر خواهد شد.

زالی به انجام عمل جراحی بینی و زیبایی در ابتدای میانسالی اشاره داشت و افزود: پزشکان باید در انتخاب بیمار در این سن دقت لازم را داشته باشند چرا که اگر اعمال جراحی در سنین بالا انجام شود با توجه به تغییرات پوست، کاهش چربی و ترمیم زخم ها ممکن است که عمل دچار مشکل شود.

 

وی به مطالعات پژوهشی و عمده شکایت‌ها در عمل جراحی بینی اشاره داشت و افزود: عمده شکایت‌ها در عمل بینی مربوط به کسانی است که این اعمال را در سنین بالا انجام می‌دهند.

وی افزود: مجموع شکایت‌های جراحی‌های پلاستیک و بینی 8 درصد مجموع شکایات کل رشته‌های پزشکی است.

زالی تصریح کرد: 50 درصد شکایت‌کننده‌ها وضعیت بینی خود را خوب ارزیابی می‌کنند اما آن چیزی را که عنوان می‌کنند و دنبال آن هستند وضعیت خوب‌تری است.

زالی افزود: این همان انتظارات بیمار است که باید بررسی شود و نداشتن نگاه واقع گرایانه مشکل اصلی در این زمینه است.

وی زمان به ثمر نشستن جراحی صورت را 4 هفته تا 3 ماه عنوان کرد و افزود: معمولاً در این زمان یکسری تغییرات درماتیک دیده می‌شود که ممکن است با توجه به ضخامت پوست فرد از یک تا دو سال طول بکشد.

زالی به متخصصان گوش و حلق و بینی اشاره داشت و افزود: عمل بینی باید طوری صورت بگیرد که بینی با همه اجزای صورت تناسب داشته باشد چرا که بینی مهمترین عنصر زیبایی صورت است و هیچ بخشی از نظر تقارن هندسی مثل بینی نیست چرا که بینی 5 شیار مختلف در اطراف خود دارد که باید به آن توجه کرد.

زالی به پیشرفت‌های نوین جراحی بینی و جراحی پلاستیک و تعداد روز افزون متقاضیان اشاره داشت و افزود: تمام این موارد یک فرصت استثنایی و طلایی را به وجود می‌آورد اما در کنار آن باید به مسائل دیگری چون تنفس، بویایی و نتایج ارزنده جراحی دینی دقت داشت.

زالی افزود: اگر جراحی بینی به زیباترین حالت خود انجام شود اما با اختلال تنفسی برای بیمار همراه باشد نتیجه خوبی نیست چرا که می‌تواند برای مدت‌های طولانی از خواب تا زندگی روز‌مره فرد را تحت تأثیر بگذارد و زندگیش را مختل کند.

وی آندوسکوپی سینوس عمل زیبایی را کار تیمی جدیدی دانست و انجام شده و می‌تواند نقطه ممتازی برای همه گروه‌ها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha