سلامت نیوز : دبیر علمی چهارمین کنگره راینولوژی ایران گفت: تعداد متقاضیان مرد برای عمل جراحی بینی رو به افزایش است.شاید بیست سال پیش 80 درصد خانم‌ها متقاضی بودند و 20 درصد آقایان، اما آمار متقاضیان جراحی بینی در ایران امروزه به نسبت مساوی بین زن و مرد تقسیم شده است و می‌ترسیم آمار آقایان بالاتر رود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ ابراهیم رزم‌پا در حاشیه چهارمین کنگره راینولوژی در سالن همایش‌های رازی در جمع خبرنگاران، گفت: اعمال جراحی پلاستیک بینی و صورت در ایران نسبت به کشورهای خارجی ارزان‌تر و با کیفیت بالاتری انجام می‌شود و ما همواره متقاضیانی از کشورهای خارجی حوزه خلیج فارس و همسایه ایران برای انجام این اعمال جراحی داریم.

دبیر علمی چهارمین کنگره راینولوژی ایران افزود: با توجه به بالا رفتن دلار و کم شدن ارزش پول ملی، هزینه این عمل‌های جراحی در ایران هزینه بسیار پایینی برای خارجیان تلقی می‌شود پس بهتر است به این جراحی به عنوان یک صنعت سودآور نیز نگاه کنیم و متولیان امر با تبلیغات و تسهیلات لازم کاری کنند که متقاضیان خارجی بتوانند خیلی راحت وارد کشور شوند و بدین‌صورت ارز نیز وارد کشور شود.

دبیر علمی چهارمین کنگره راینولوژی ایران تصریح کرد: اگر چه هزینه اعمال جراحی بینی و پلاستیک در داخل کشور نسبت به کشورهای خارجی ارزان‌تر است اما برای متقاضیان داخلی این هزینه‌ها بالا است.

وی به اقشار محروم کشور اشاره داشت و افزود: بسیاری از افراد جامعه از پس هزینه‌های این اعمال جراحی بر نمی‌آیند چرا که بیمه‌ها پوشش جراحی بینی و زیبایی را نمی‌دهند.

رزم‌پا افزود: در بسیاری موارد برای درمان انحراف تیغه شاخک تیغه بینی یا برطرف کرد مشکل انسدادی نیاز به جراحی بینی است اما بیمه‌ها تا اسم عمل جراحی پلاستیک و بینی را می‌شنوند هزینه‌ها را قبول نمی‌کنند.

دبیر علمی چهارمین کنگره راینولوژی ایران از بیمه‌ها درخواست کرد که حداقل آن قسمت عمل‌های جراحی بینی و پلاستیک که مربوط به جنبه درمانی است تقبل کنند تا از بار هزینه‌ها از دوش مردم کاسته شود.

وی افزود: این را هم باید در نظر داشت که در بسیاری از موارد نمی‌تواند بدون انجام کار ظاهری بینی کار درمان داخلی آن را انجام داد و بسیاری از مشکلات تنفسی با انجام عمل زیبایی برطرف می‌شود.

وی در ادامه به افزایش عمل جراحی بینی در ایران اشاره داشت و افزود: در سال‌های اخیر تبلیغات ماهواره‌ای و رسانه‌ای باعث شده که حتی خیلی از آقایان نیز متقاضی عمل جراحی بینی شوند.

رزم‌پا افزود: شاید در بیست سال پیش 70-80 درصد خانم‌ها متقاضی بودند و 20 تا 30 درصد آقایان، اما آمار متقاضیان جراحی بینی در ایران امروزه به نسبت مساوی بین زن و مرد تقسیم شده است و ما می‌ترسیم آمار آقایان بالاتر رود.

وی پیشرفت‌های حوزه گوش و حلق و بینی و جراحی بینی را در حوزه جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس دانست و افزود: امروز بدون نیاز به عمل جراحی باز می‌توان با عوارض کمتر و دقت بیشتر تومورهای قائده جمجمه و تومورهای پیشرفته بینی و سینوس را با جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha