چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲

سلامت نیوز : رییس پلیس تهران‌بزرگ از حضور نامحسوس ماموران پلیس‌آگاهی برای رصد منطقه ناصرخسرو خبر داد و گفت: جلسه‌ای با اعضای شورای شهر برای ساماندهی زنان خیابانی نداشتیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سردار حسین ساجدی‌نیا ظهر امروز با حضور در مرکز نظارت‌ همگانی ناجا (197) با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال اجرای طرح امنیت محله‌محور به طور جد در دستور کار ماموران پلیس تهران‌بزرگ قرار گرفت، گفت: طرح‌های 26گانه محله محور تا زمان برطرف‌شدن درخواست‌های مردم اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه بنا به درخواست مردم، بحث خرده‌فروشان موادمخدر و معتادان از ابتدای سال 92 در دستور کار قرار گرفت، گفت: در حوزه موادمخدر در مناطق مرکزی و حاشیه‌ای پایتخت طرح‌های خوبی در راستای جمع‌آوری معتادان و خرده‌فروشان انجام داده‌ایم. هنوز با مشکل کمپ برای تحویل معتادان روبرو هستیم. در حوزه خرده‌فروشان موادمخدر سعی کرده‌ایم تا این افرادی را که در محلات، پارک‌ و حتی منازل خود اقدام به توزیع موادمخدر می‌کنند، شناسایی و جمع‌آوری کنیم.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه در طول سال گذشته 12 تن انواع موادمخدر در تهران کشف و ضبط شد، گفت: با این حال و با توجه به اقدامات گسترده ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر توانسته‌ایم در شش ماه نخست امسال 13 تن انواع موادمخدر کشف و ضبط کنیم.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه بحث برخورد با اراذل و اوباش به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های پلیس در دستور کار ماموران قرار دارد، گفت: در مورد اراذل و اوباش وضعیت مناسبی نسبت به سنوات گذشته داریم و با تمامی اراذل و اوباش سطح یک برخورد شده و در صورت انجام اقدامات مجرمانه توسط این افراد، پلیس سریع و در کمتر از 24 ساعت نسبت به دستگیری و برخورد با آنان اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه در حوزه سرقت در مجموعه پلیس‌آگاهی، باندهای خوبی توسط ماموران پلیس در حوزه خفت‌گیری، زورگیری و کیف‌قاپی و همچنین باند جاعلان انجام گرفته است، گفت: بررسی‌ها نشان داد که عمده این افراد در خارج از تهران زندگی کرده و برای ارتکاب اعمال مجرمانه خود به پایتخت مراجعه می‌کنند که پلیس با اخذ نیابت قضایی در محل، اقدام به دستگیری این افراد می‌کند.

به گفته ساجدی‌نیا، مبارزه با سرقت در دستور کار ماموران پلیس تهران‌بزرگ قرار دارد و با قدرت با این سارقان برخورد خواهد شد.

رییس پلیس تهران‌بزرگ با بیان اینکه میزان وقوع جرایم در حوزه سرقت خشن کاهش داشته است، گفت: یک دوم سرقت‌های پایتخت در حوزه سرقت خرد است که وقوع میزان سرقت خرد با میزان معتادان رابطه دارد و در صورتی که معتادان برای درمان به کمپ تحویل داده شوند، میزان سرقت نیز کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما نقش زیادی در رابطه با آموزش مردم در راستای کاهش سرقت و وقوع این جرم دارند، گفت: مبارزه با سارقان در دستور کار پلیس قرار دارد.

ساجدی‌نیا همچنین با بیان اینکه در بحث سرقت خرد، برخورد با مالخران را نیز داشته‌ایم، گفت: طرح محله‌محور توسط ماموران پایتخت اجرایی و در دستور کار آنان قرار دارد.

رییس پلیس پایتخت همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شورای شهر سال گذشته جلسه‌ای را برای ساماندهی زنان خیابانی با پلیس گذاشته است، گفت: تابحال هیچ جلسه‌ای با شورای شهر نداشتیم و درخواست خاصی نیز از ما نداشتند، اما بارها در این زمینه اعلام آمادگی کردیم و زنان آسیب‌پذیر را باید تحت پوشش خود قرار دهند.

رصد نامحسوس ناصرخسرو توسط پلیس

به گزارش ایسنا، ساجدی‌نیا همچنین کشف پنج تن موادمخدر در تهران‌بزرگ را یکی دیگر از اتفاقات مهم در حوزه پایتخت عنوان‌کرد و گفت: دستگیری 37 تن از سارقان زورگیر که شش تن از آنان به دلیل استفاده از سلاح سرد، محارب شناخته شدند، یکی دیگر از اقدامات خوب پلیس تهران در سال 92 بود و می‌توان به کشف 100 تن داروی قاچاق که جریمه 36 میلیارد تومانی برای این محموله در نظر گرفته شد نیز به عنوان یکی دیگر از اقدامات و پرونده‌های مهم ماموران انتظامی تهران بزرگ یاد کرد.

رییس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اظهارات وزیر بهداشت در مورد مافیای بازار ناصرخسرو، گفت: همکاران ما در طول امسال سه مرحله عملیات در محدوده ناصرخسرو انجام داده‌اند که یکی از این عملکردها در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی و دو عملیات دیگر نیز در حوزه دارو بود و افرادی نیز شناسایی و با آنان برخورد شد، اما به غیر از منطقه ناصرخسرو، دو نقطه دیگر نیز وجود داشت که همزمان عملیات‌هایی نیز در این مناطق انجام شد.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی به صورت نامحسوس محدوده ناصرخسرو را رصد می‌کنند، گفت: در صورت بروز تخلف، ماموران با این افراد برخورد و مردم نیز می‌توانند در صورت اطلاع، مراتب را با تماس به پلیس 110، به اطلاع پلیس برسانند.

رییس پلیس پایتخت همچنین با بیان اینکه پلیس تهران ایجاد امنیت پایدار را به عنوان یک دستورالعمل در دست کار دارد، گفت: پلیس اجتماعی باید ارتباط خوبی با مردم داشته باشد و بر همین اساس طرح‌های مختلفی از جمله طرح مکنا را به اجرا گذاشته‌ایم.

ساجدی‌نیا که صبح امروز به مناسبت هفته نیروی انتظامی با حضور در مرکز نظارت همگانی ناجا (197) از نزدیک پاسخگوی سئوالات و مشکلات مردم بود، گفت: از صبح امروز حدود 550 تن برای حل مشکلات خود به این مرکز مراجعه کردند. اما نکته قابل توجه آن بود که بخش زیادی از این مراجعات در حوزه ترخیص خودرو بود که با توجه به اعلام قبلی نیروی انتظامی مبنی بر رهاسازی خودروهای توقیفی بدون منع قضایی، این مسئله صورت گرفت.

وی همچنین با بیان اینکه مردم در بیشتر مراجعات خود علاوه بر قدردانی و تشکر، درخواست‌هایی مبنی بر حضور پلیس و ادامه اجرای طرح‌های محله‌محور در محلاتشان داشتند، گفت: نکته قابل توجه در ارائه درخواست و بیان تشکر از مردم بود و کمتر انتقاداتی از سوی مردم مطرح شد که نشان می‌دهد فرزندان ما در تهران‌بزرگ به خوبی انجام وظیفه کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha