سلامت نیوز : دبیر انجمن بیماران تالاسمی گفت: کمبودهای دارویی مشکلات جدی را در درمان بیماران تالاسمی بوجود آورده است.

محمدرضا مشهدی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت:‌ داروی تزریقی «دسفرال» در داروخانه‌ 12فروردین تهران از روز شنبه 30 تا 50 درصد نیاز ماهانه بیماران را توزیع می‌کند که این اتفاق به صورت محدود و فقط در تهران افتاده است.

وی ادامه داد: داروی «اکسجید» نزدیک سه ماه است در کشور تقریبا نایاب شده است و چنانچه مسئولین از ورود محموله‌ای از این دارو به کشور و یا توزیع آن خبری دارند، نسبت به مکان توزیع آن نیز اطلاع‌رسانی کنند.

دبیر انجمن بیماران تالاسمی با بیان اینکه در وضعیت داروهای خوراکی بیماران تغییری حاصل نشده است و همچنان نایاب است، گفت: تامین دارو برای بیماران خاص به صورت یارانه‌ای است اما مسئله اساسی نبود دارو است که البته جز داروی "اسورال" که بابت هر قرص 500 یا 2500 تومان پرداخت شود که در روزانه با احتساب اینکه هر بیمار بالغ باید پنج عدد قرص مصرف کند، روزانه 12 هزار و 500 تومان هزینه دارو می‌شود.

مشهدی اظهار کرد: داروی خوراکی که به مدت سه ماه در کشور نیست و داروی تزریقی نیز به میزان کافی وجود ندارد و افراد برای مصرف آن مقاومت می‌کنند و کمتر راضی به مصرف دارویی به غیر از آن هستند.

وی با بیان اینکه شماری از بیماران به دلیل کمبود دارو مجبور به قطع درمان خود شدند، افزود: بیماران با کمیاب شدن داروی خوراکی باید داروی تزریقی مصرف کنند در غیر این صورت درمان را رها می‌کنند که صدمات جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha