چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹
کد خبر: 84330
سلامت نیوز : رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران گفت:‌ با وجود کاهش قیمت دلار شاهد ادامه افزایش قیمت کیت‌های آزمایشگاهی هستیم به گونه‌ای که برخی از این کیت‌ها قیمتشان ۵ برابر شده است.

محمد وجگانی در گفت‌وگو با فارس،‌وضعیت آزمایشگاه‌های کشور را با توجه به گران شدن ابزار لازم و کیت‌های آزمایشگاهی بسیار نگران‌کننده عنوان کرد و گفت: با این افزایش قیمت‌ها،‌آزمایشگاه‌ها بیچاره شده‌اند.

وی ادامه داد:‌ علیرغم کاهش قیمت دلار که انتظار می‌رفت در قیمت کیت‌های آزمایشگاهی تاثیر مثبت بگذارد اما هنوز تأثیری بر کاهش قیمت آنها نگذاشته است.

رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران تصریح کرد: به نظر می‌رسد در شرایط موجود باید مسئولان فکری کنند و این قیمت‌ها را سر و سامان دهند در حال حاضر قیمت برخی‌ کیت‌های آزمایشگاهی 3 برابر شده است.

وجگانی ادامه داد: در جلسه‌ای که با وزیر بهداشت برگزار شد، اعلام کردیم که قیمت برخی کیت‌های آزمایشگاهی 5 برابر شده است و نوع خاصی از کیت از قیمت 400 هزار تومان به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: روز گذشته نیز جلسه‌ای را با مسئولان آزمایشگاه مرجع سلامت  وزارت بهداشت داشتیم که در مورد نظارت بر قیمت‌ها و کنترل آنها تصمیم‌گیری شد.

وجگانی گفت: آن چیزی که باید اتفاق بیفتد این است که از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود و با توجه به اینکه فارغ‌التحصیلان رشته آزمایشگاهی در کشور بسیار هستند باید محصولات داخلی را جایگزین محصولات خارجی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha