سلامت نیوز : دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی راینولوژی ایران گفت:‌ اگر عمل جراحی پروتز صورت با پروتزهای غیراستاندارد انجام شود یا به طور دقیق در جای مناسب نصب نشود، برای فرد معضل ایجاد می‌کند و عفونی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ ابوالحسن قیصری دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی راینولوژی در جمع خبرنگاران گفت: پروتزهای گونه و چانه برای اصلاح مشکلات جمجه‌ای ناحیه صورت و برای افرادی که بر اثر تروماها دچار مشکل یا ضایعه شده‌اند کاربرد دارد.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی راینولوژی ایران افزود: در بکارگیری از پروتزهای چانه و گونه باید به چند مورد دقت داشت؛ اول اینکه این مواد از جنس موادی باشند که با بدن فرد سازگار باشند همچنین از شکل آناتومی قسمتی که استفاده می‌شوند تبعیت کنند.

قیصری ادامه داد: این پروتزها نباید در بدن واکنش آلرژیک ایجاد کنند و باید ساخت کشورهایی باشند که استاندارد بین‌المللی دارند.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی راینولوژی ایران این پروتزها در کشور ما تولید نمی‌شوند و باید از کشورهای معتبر آن‌ها را وارد کنیم.

قیصری ادامه داد:  اگر این عمل جراحی در شرایطی استریل و در اتاق عمل انجام نشود فرد را دچار عفونت می‌کند همچنین اگر جنس پروتز نامرغوب باشد یا به طور دقیق در جای مناسب نصب نشود برای فرد معضل ایجاد می‌کند.

وی انجام عمل پروتز صورت در ایران را در رده‌های سوم و چهارم ارزیابی کرد و افزود: آناتومی صورت در ایران قوی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha