معاون سلامت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی گفت : با وجود كمبود منابع مالی، داروهای بیماری ایدز در كشور به صورت رایگان توزیع می‌شود.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل ازایرنا ، "سید موید علویان" روز شنبه در مراسم روز جهانی ایدز با انتقاد از این كه برخی از رسانه‌های خارجی ادعا می‌كنند داروهای ایدز در ایران گران است ، افزود: تمام داروهای وارداتی و دو نوع داروی تولید داخل برای بیماری ایدز در كشور به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در میان بیماران توزیع می‌شود.

وی با بیان این كه تشكل‌های غیردولتی در پیشگیری و كنترل "اچ آی وی" مثبت نقش موثری دارند ، افزود : زدودن ننگ و عار از یك فرد مبتلا به‌اچ‌آی‌وی مثبت از مهمترین كارهایی است كه وزارت بهداشت با اجرای برنامه‌های اساسی و اطلاع رسانی در سطح جامعه انجام داده است.

معاون سلامت وزارت بهداشت گفت : بیمار مبتلا به "اچ آی وی مثبت" كه از طریق اعتیاد تزریقی به آن مبتلا شده، یك بیمار است نه مجرم و ما باید سعی كنیم تا تمام افراد مبتلا را تحت پوشش برنامه‌های حمایتی قرار دهیم و از گسترش این بیماری جلوگیری كنیم.

علویان ، تدوین برنامه دوم استراتژیك كنترل گسترش ایدز ، اجرای پروتكل پایش و ارزشیابی برنامه كنترل ایدز، انجام طرح ارزیابی نگرش سیاست مداران و مسوولان نسبت به ایدز و راه‌اندازی برنامه نظام مراقبت رفتاری در معتادان تزریقی در ‪ ۱۳‬منطقه دانشگاهی را از فعالیت‌های انجام شده وزارت بهداشت ذكر كرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha