وزارت بهداشت که خود مسئول درمان مردم است به شدت بیمار است اگر چه مسئولان قبلی تلاش خود را کرده‌اند اما مسئولیت‌ها بسیار سنگین و گسترده است.

وزارت بهداشت به شدت بیمار است
سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت که مسئول درمان مردم است خود به شدت بیمار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ حسن قاضی‌زاده هاشمی در بیست و پنجمین همایش بین المللی بیماری‌های کودکان ایران و یازدهمین همایش کشوری پرستاری که امروز صبح درمرکز طبی کودکان برگزار شد گفت: کشور در شرایط خاصی است از همین رو همه باید به دولت و مجلس کمک کنند تا از این شرایط عبور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر همه از خود عبور کنند و وجه همتشان مردم باشند با سربلندی به سمت تأمین معیشت مردم و فتح قله‌های افتخار پیش می‌رویم.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت طب اطفال در کشور اشاره کرد و افزود: طب اطفال در چند دهه بعد از انقلاب فوق العاده رشد کرد و زحمات زیادی در این زمینه کشیده شد که به واسطه آن شاخص‌های بهداشتی ما اصلا قابل قیاس با گذشته نیست.

وزیر بهداشت تصریح کرد: شاخص‌های بهداشتی مربوط به طب کودکان در مقطعی سرآمد منطقه بود اما متأسفانه این فرصت را غنیمت ندانستیم ولی امیدوارم بار دیگر به دوران شکوفایی دست یافته دکتر سیاری این عقب ماندگی مختصر را جبران کنند.

وی با اشاره به اینکه انجمن‌های متعدد باید نیازسنجی را سرلوحه کار خودشان قرار دهند، افزود: در عین حال هدفگذاری هم باید صورت بگیرد.

هاشمی با اشاره به مشکلات زیادی که در وزارت بهداشت وجود دارد، گفت: وزارت بهداشت که خود مسئول درمان مردم است به شدت بیمار است اگر چه مسئولان قبلی تلاش خود را کرده‌اند اما مسئولیت‌ها بسیار سنگین و گسترده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: براین اساس نگاه مابه اداره این بخش متفاوت از گذشته خواهد بود لذا باید تصدی‌گری به حداقل ممکن برسد و زمینه حضور خیریه‌ها و بخش خصوصی فراهم شود.

وی با ابراز امیدواری ازبرطرف شدن اشکالات بین رشته‌ای در رشته کودکان، افزود: جایگاه مرکز طبی کودکان درسالهای دور باعث افتخار بوده واکنون هم هست اماباید کمک کنیم تا جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha