شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 84478

مصرف برخی میوه های پاییزی که حاوی ویتامین c است در جلوگیری از سرماخوردگی مفید است.

انار بخورید تا سرما نخورید

سلامت نیوز : یک کارشناس تغذیه، مصرف انار را در جلوگیری از سرما خوردگی مفید دانست.

بیان زارعیان در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به این‌که با شروع فصل پاییز و برودت هوا ابتلا به سرما خوردگی به شدت شایع می‌شود، توضیح داد: مصرف برخی میوه های پاییزی که حاوی ویتامین c است، در جلوگیری از سرماخوردگی مفید است. افراد با مصرف انار در این فصل می‌توانند از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنند.

وی با بیان این‌که انار یکی از منابع غنی ویتامین C محسوب می‌شود، افزود: این میوه با دارا بودن آهن در از بین بردن کم خونی و فقر آهن مؤثر است.

زارعیان با اشاره به این‌که از تمامی قسمت‌های انار می‌توان استفاده کرد، ادامه داد: انار را می‌توان به صورت میوه و آب انار، رب، لواشک و مربای انار مصرف کرد. قسمت‌های مختلف درخت انار، به خصوص پوست، ریشه و ساقه انار دارای 20 درصد "تانن" و "اسید پونی کوتانیک" Punicotaniv acid است، همچنین پوست درخت انار دارای الکالوئیدی به نام "پله تیه رتین" Pelletierin است.

این کارشناس تغذیه، پتاسیم را یکی از مواد مفید موجود در انار دانست و عنوان کرد: پتاسیم از عناصری است که برای پیشگیری از ناراحتی‌های قلبی و عروقی مفید است. همچنین با دارا بودن ویتامین‌های گروه b در پیشگیری از ناراحتی عصبی و قلبی عروقی موثر است.

زارعیان با تاکید بر این‌که ‌آنتی اکسیدان موجود در انار در‌ پیشگیری از آلزایمر، درمان تصلب شرایین و کاهش فشار خون، کلسترول و درمان کم خونی نقش بسزایی دارد، افزود: "آنتی سیامین"، "پلی فنولیک" و "اسیدالاژیک" موجود در انار که مواد متشکله رنگدانه‌های آن هستند در جلوگیری از سرطان سینه و پروستات نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به این نکته که هسته انار هم همراه گوشت آن می‌تواند مصرف شود، خاطرنشان کرد: هسته انار دارای اسید چرب اشباع نشده و در درمان بیماری‌های قلبی، عروفی و جلوگیری از پوکی استخوان مفید است، اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد چرا که باعث ایجاد نفخ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha