سلامت نیوز : رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: سل مقاوم به درمان یکی از چالشهای سلامت بشر امروز است و یک سوم موارد سل مقاوم به درمان مهاجران کشورهای همسایه هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ علی‌اکبر ولایتی صبح امروز در کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریوی گفت: جلساتی را با افراد صاحبنظر از کشورهای مختلف برای ارائه دستاوردهای علمی و تجربیات مختلف در حاشیه این کنگره برگزار می‌کنیم  که به تبادل اطلاعات کمک می‌کند و این کنگره توسط انجمن‌های بیماران تنفسی اروپا و آمریکا به رسمیت شناخته شده است.

وی افزود: مرکز مسیح دانشوری در ایران مهمترین مرکز ارائه خدمات درمانی ریه است که انجام تمام خدمات جراحی پیوند ریه، قلب و پیوند همزمان آنها را انجام می‌دهد.  به تازگی نیز لیزر‌تراپی را برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی کرده و آزمایشگاه این مرکز کنترل بیماری سل را از سراسر کشور انجام می‌دهد.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری تصریح کرد: در گذشته آمار سل 40 در 100 هزار بود اما اکنون به 12 در 100 هزار رسیده که بیانگر کاهش یک سومی بیماری سل طی دوره 10 ساله در کشور است.

ولایتی گفت: سل مقاوم به درمان مهمترین چالش این نوع بیماریها در دنیا است این در حالی است که ایران یکی از کشورهای مرجع در درمان سل مقاوم‌ به درمان است.

وی گفت: در یک سوم موارد گزارش شده خارجی‌هایی هستند که به کشور رفت و آمد دارند. در کشورهای همسایه مقاومت به بیماری سل افزایش یافته و مسافرت آنها به ایران و مراجعتشان برای تشخیص و درمان می‌تواند باعث انتشار این بیماری شود.

ولایتی گفت: با توجه به اینکه ایران مرجع ارائه خدمات درمانی سل است برای جلوگیری از شیوع آن باید به صورت منطقه‌ای مبارزه شود به طوری که هم اکنون استان‌های مرزی کشور بیش از سایر استان‌ها در معرض بروز این بیماری هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha