سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: در حوزه غذا و دارو شیطنت‌های پشت صحنه باعث خبرسازی می‌شود و گاهی به یک محصول و کمپانی سودهای پنهانی می‌دهد. این اتفاق هر روز در حال انجام است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه مراسم روز جهانی غذا که در سالن اجلاس تهران برگزار شد گفت: در حوزه سلامت و تأمین مواد غذایی که شهرهای در حال توسعه مشکلات زیادی دارند و همین موضوع لزوم توجه، اهمیت دادن و پیشگیری را بیشتر می‌کند.

وی گفت: ارتباط دولت در این دوره با انجمن‌های صنفی بخش خصوصی و NGO‌ها این امید را می‌دهد که امنیت مواد غذایی افزایش یابد به همین منظور جلسه‌ای بین وزارت بهداشت، وزارت کشاورزی و سازمان ملی استاندارد برگزار شده هر چند که این جلسات در گذشته نیز بوده اما به مصوبات آن عمل نشده است.

وی به مردم توصیه کرد که از مصرف فست فودها بپرهیزند و ادامه داد: مردم غذای سالم را می‌شناسند اما نسبت به اینکه محصولات غذایی چه میزان استانداردها را دارند تردید می‌کند به همین منظور از مسیرهای نظارتی و بازرسی بر اقلام غذایی کنترل بیشتری می‌شود که البته مورد نظر برخی تولید‌کنندگان نیست.

وزیر بهداشت گفت: اشکال این نظارت‌ها در این است که سازمان‌های نظارتی توانمند نیستند و نیازمند ابزار و امکانات ویژه‌ای هستند به همین دلیل توقعات به این زودی‌ها محقق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: نگران کردن مردم هم سودی ندارد چرا که در همه جا این اتفاقات می‌افتد باید مردم اطمینان کنند و از مواد غذایی که مواد شیمیایی دارد پرهیز کرده و فست‌فودها را مصرف نکنند و بیشتر اقلامی را خریداری کنند که برچسب‌های سلامت دارند.

هاشمی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی هم نباید کوتاهی کنند البته مدرنیته شدن این عوارض را هم دارد و استفاده از کودهای شیمیایی مانند دارو می‌ماند که استفاده بیش از حد آن ضرر دارد و دارویی نیست که مصرف بیش از اندازه آن ضرر نداشته باشد.

هاشمی در مورد وضعیت دارویی نیز گفت: در مورد دارو وضعیت آرام و مثبتی را داریم شرایط بهتر شده اما نباید آن را رها کنیم گاهی کج سلیقگی پیش می‌اید که باید آن را مدیریت کنیم.

وی افزود: بحث ارز که در روزهای گذشته نیز مطرح شد حل شده و مشکل بانک خارجی برطرف شده و وارد کنندگان دارو خیالشان راحت شده است در این زمینه با کمک تولید‌کنندگان، واردکنندگان و توزیع‌کنندگان دارو به سمت حل مشکل‌ها پیش می‌رویم.

وزیر بهداشت در پاسخ به اینکه در تصادفات جاده‌ای وظیفه انتقال اجساد بر عهده اورژانس‌ها قرار دارد گفت: در صحنه تصادفات دولت وظیفه دارد خارج از قوانین و براساس وظیفه انسانی اجساد را منتقل کند و وزارت بهداشت نیز در انتقال اجساد نباید کوتاهی کند هر چند که باید قانون خوانده شود و وظیفه اصلی ارگان‌ها مشخص شود.

هاشمی همچنین در مورد سرنگ‌های آلوده نیز گفت: پشت خبر آلوده بودن سرنگ‌ها شیطنتی وجود داشت که این شیطنت‌ها در حوزه غذا و دارو و بهداشت و درمان بسیار وجود دارد و سودهای پنهانی باعث خبرسازی در این زمینه می‌شود و گاهی به یک محصول و شرکت رونق می‌بخشد این اتفاق هر روز در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha