سلامت نیوز : نماینده مردم تهران گفت: دسترسی مردم یافت‌آباد به امکانات درمانی کم است و مسئولان همچنین باید به وضعیت آب این منطقه نیز رسیدگی کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان شهدای یافت‌آباد گفت: قرار نبود من امروز صحبت کنم اما می‌خواهم از ریاست بیمارستان و از رؤسای گذشته و حال دانشگاه شهید بهشتی تشکر کنم که در تجهیز و بهسازی بخش‌های مختلف بیمارستان شهدای یافت آباد همکاری داشته‌اند.

افتخاری گفت: هر چقدر که ما در اینجا تلاش کنیم راه دوری نمی‌رود چرا که مردم عزیز، شریف و ولایتمدار این منطقه که بیشترین آمار شهدا را دارند باید امکانات درمانی دسترسی بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دسترسی مردم این منطقه به امکانات درمانی اندک بود و امروز با تجهیز، بهسازی، بازسازی و ایجاد بخش‌های جدید در این بیمارستان می‌توانیم حداقل گام ممکن را برای کاهش آلام مردم برداریم..

افتخاری ادامه داد: روزی که ICU و  CCU این بیمارستان افتتاح شد من بالای سر مادر شهیدی آمدم که فرزندانش در راه انقلاب شهید و جانباز شده بودند و آن موقع بود احساس کردم کسانی که دین بر گردن همه ما دارند و ما کوچکترین قدم‌ها را بر می‌داریم.

وی افزود: من بر خود لازم می‌دانم از جانب همه مردم منطقه 18 از حمایت‌ مسئولان و تجهیز این بیمارستان تشکر کنم و در ادامه انتظار دارم که تأمین بودجه مناسب و حمایت‌های لازم بتوانیم بخش‌های دیگری همچون کودکان و ... را افتتاح کنیم.

افتخاری به پیگیری و رفت و آمدهای بی‌شمار و گرفتن بودجه چند میلیاردی برای رساندن بیمارستان به این مرحله اشاره داشت و افزود: بحث بخش آب و فاضلاب این منطقه نیز مشکل دارد و حتی آب خود یافت‌آباد که به صورت پروژه کلان در آب تهران باید انجام شود از مسائلی است که باید پیگیر آنها بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد: که با همت مسئولان، رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی بتوان قدم‌های کوچکی برای خدمت به مردم برداشت.

در ابتدای مراسم غلامرضا محسنی، رئیس بیمارستان شهدای یافت‌آباد، گفت: منطقه ۱۸ ششمین منطقه پرجمعیت تهران است که 403 هزار و 100 نفر جمعیت دارد که 51 درصد آن آقایان و 49 درصد خانم‌ها هستند.

وی این منطقه را دارای یک مرکز تأمین اجتماعی و مرکز خیریه درمانی نیز دانست و افزود: بیمارستان شهدای یافت‌آباد رتبه پنجم را از نظر تعداد مراجعه‌کننده به اورژانس در 23 بیمارستان تحت پوشش دانشگاه شهید بهشتی دارد.

وی افزود: رتبه دهم از نظر تعداد مراجعه‌کننده سرپایی نیز به این بیمارستان تعلق دارد.

وی به ارائه گزارش آماری از عملکرد بیمارستان شهدای یافت‌آباد پرداخت و افزود: تعداد تخت در بخش دیالیز این بیمارستان کم است و باید بیشتر شود. مرگ و میر نوزادان، کودکان و مادران صفر است و مرده‌زایی نیز در این مرکز 15 هزارم است.

وی شاخص‌های عمده بهداشتی در این بیمارستان را خوب ارزیابی کرد و گفت: عملکرد خوب پزشکان و کادر پزشکی و پرستاری باعث ارتقاء خدمات این مرکز شده است.

در ادامه این مراسم؛ نماینده پرسنل پرستاری بیمارستان شهدای یافت‌آباد از دکتر محسنی، رئیس بیمارستان به خاطر خدمات ارزنده در راه‌اندازی اورژانس، کلینیک و بخش‌های درمانی از طرف مردم منطقه و کادر پزشکی تشکر کرد و از رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی درخواست کرد که اجازه دهند دکتر محسنی برای مدت بیشتری ریاست بیمارستان را در دست داشته باشند تا آرزوی مردم این منطقه که تجهیز این بیمارستان است را تحقق بخشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha