یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 84594

اغلب بانوان هزینه‌ های گزافی را برای داشتن پوستی شاداب می‌ پردازند غافل از اینکه مصرف میوه پوستی شاداب را همراه دارد.

ویتامین‌ ها را جایگزین کرم‌ پوست کنید
سلامت نیوز : اغلب افراد به ویژه بانوان همواره هزینه‌های گزافی را برای داشتن پوستی شاداب می‌پردازند غافل از اینکه توجه به مصرف میوه و زنجیره غذایی کامل، پوستی شاداب را همراه دارد.

شیوا فرجی،متخصص تغذیه در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان با رعایت نکات تغذیه‌ای پوست سالم و شاداب داشت، خاطرنشان کرد:‌ پوست یکی از اندام‌هایی است که به طور مستقیم با رژیم غذایی فرد ارتباط مستقیم دارد ولی متأسفانه اغلب بانوان بدون توجه به منشأ مشکلات پوست و رعایت زنجیره کامل غذایی فقط وقت و هزینه خود را با مصرف کرم‌های گرانقیمت برای شادابی پوست خود به هدر می‌دهند.

وی افزود: اگر در طول روز بتوانیم میوه و سبزیجات تازه را در دستور غذایی قرار دهیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود چرا که ویتامین‌های A,B,C و E هر یک نقش مهمی را در شادابی و سلامت پوست ایفا می‌کنند.

عضو انجمن علمی تغذیه ایران گفت: میوه‌های مختلفی مانند سیب، پرتقال، لیمو، هویج و سبزیجاتی مانند گل‌کلم، کلم‌پیچ، کرفس، گوجه فرنگی و اسفناج در پیشگیری از بروز پیری زودرس پوست مؤثر هستند و دستگاه ایمنی بدن را در برابر سرطان‌ها از جمله سرطان‌های پوست تقویت می‌کنند.

وی بر این نکته تأکید کرد که میوه و سبزیها باید به صورت تازه مصرف شوند چرا که ساختار ویتامین‌ها هنگام طبخ یا فریز شدن تا حد زیادی تخریب می‌شود.

فرجی به آنهایی که می‌خواهند پوست شاداب و جوانی داشته باشند، توصیه کرد: هویج را مدام در سبد غذایی روزانه خود قرار دهند و در عین حال از سیر به عنوان ماده غذایی برای پیشگیری از چین و چروک پوست بهره ببرند.

این متخصص تغذیه اظهار داشت: مطالعات اخیر نشان می‌دهد غذاهای پرچرب بر روی سلامت پوست اثر منفی دارد چرا که عروق پوستی را تنگ کرده و افرادی که پوست چرب دارند به جد باید از مصرف غذاهای چرب پرهیز کرده و لبنیات کمتر مصرف کنند.

وی گفت:‌ همچنین برای داشتن پوستی شاداب باید میزان کافی آب نوشیده شود چرا که کم‌آبی سبب ایجاد پوست خشک و پژمرده می‌شود.

عضو انجمن علمی تغذیه ایران گفت:‌ کلسیم و آهن نیز در سلامت پوست بسیار مؤثرند چرا که آهن سبب می‌شود خون به اندازه کافی به سطح پوست برسد. همچنین کلسیم به داشتن ناخن‌های سالم و زیبا و پوستی محکم کمک می‌کند.

به گفته فرجی، ویتامین C نیز در پیشگیری از سرطان پوست بسیار مؤثر است و نرمی و لطافت خاصی به پوست می‌بخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha