دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 84642

سلامت نیوز : تحقیقات نشان می‌دهد که فشار خون افراد با دمای هوا تغییر می‌کند. طی زمان این نوسانات احتمال مرگ را بیش از یک سوم افزایش می‌دهند.نتایج تحقیقات در دانشگاه گلاسکو نشان می‌دهد که فقدان نور آفتاب و بارش شدید باران بر فشار خون تاثیر دارد. در حالی که نتایج این تحقیقات به نظر عجیب می‌رسد، اما باید توضیح داد که رگ‌های خونی نزدیک به سطح بدن، به منظور حفظ گرما در شرایط آب و هوایی سرد منقبض و باریک شده که این امر موجب افزایش فشار خون می‌شود. تغییرات فشار خون، بدن را تحت فشار قرار داده و خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ محققان اظهار داشتند که پزشکان باید هنگام اندازه گیری فشار خون بیمار به آب و هوا توجه کنند. این امر به آنها کمک می‌کند که تشخیص دهند کدام بیمارها حساس هستند و درمان خود را بر آن اساس قرار دهند. کاهش 10 درجه‌ای دمای هوا به افزایش فشار خون بین سه تا شش میلیمتر جیوه منجر می‌شود. شاید به نظر برسد که این رقم چندان قابل توجه نیست، اما افزایش فشار خون به میزان فقط دو میلیمتر جیوه برای ایجاد یک حمله یا سکته قلبی کشنده در بیماران دارای فشار خون بالا کافی است، یعنی هر میلیمتر افزایش فشار خون حائز اهمیت است. بررسی بیشتر نشان می‌دهد افرادی که فشار خونشان نسبت به دمای هوا حساس است، تا 35 درصد با احتمال مرگ در دوره تحقیق روبه‌رو بودند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که فشار خون افراد در فصول سرد سال نسبت به فصول گرم تابستان حدود پنج درجه افزایش می‌یابد.از این رو پزشکان توصیه می‌کنند برای کاهش خطر بروز سکته به‌ویژه در سالمندان در فصول سرد سال، درها و پنجره‌های منزل را محکم کنید و دمای اتاق را بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد نگه دارید. اگر سابقه افزایش فشار خون دارید باید در این فصول تحت نظر پزشک، فشار خون خود را کنترل کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha