سلامت نیوز : مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی استان تهران را شرح داد و از برگزاری مانورهای متعدد در این هفته خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ افشین قانع در مورد برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: یکی از اقدامات اساسی و مهم در امر آموزش عمومی برای ارتقاء سطح آگاهی مردم نسبت به خطرات ناشی از وقوع سوانح و حوادث و نحوه مقابله با مخاطرات، اعلام روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی و تصویب آن در سال 1374 توسط شورای فرهنگ عمومی کشور است.

وی افزود: بر همین اساس جمعیت هلال‌احمر استان‌تهران بعنوان یکی از ارکان مهم مدیریت بحران اقداماتی درباره ترویج فرهنگ خودامدادی و دیگر امدادی، آشنایی مردم با نحوه مقابله با حوادث و ارائه کمک‌های اولیه به مردم در سطح استان تهران می‌کند.

قانع گفت: در این هفته، برنامه‌هایی با ماهیت عملیاتی مانند برگزار مانورهای مختلف تخصصی در شرایط واقعی، برگزاری رژه خودرویی در سطح شهرستان‌ها با هدف عرضه توانمندی تجهیزاتی و نمایش سرعت رزم خودرویی تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر و بررسی حوادث با حضور تمامی عوامل امدادی شعب تابعه در حال اجرا است.

وی در مورد اقدامات حوزه امور جوانان نیز اضافه کرد: در این حوزه بیشتر سعی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارائه خدمات عام‌المنفعه با هدف جذب مشارکت‌های جوانان در کانون‌های مختلف است و برنامه‌هایی مانند: برگزاری مسابقات فرهنگی و امدادی، برپایی سنجش سلامت با محوریت انجام تست فشارخون و اندازه‌گیری قندخون، فراخوان عضویت، برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارت‌های امدادی برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان‌تهران در ادامه، در مورد برنامه‌های حوزه امور داوطلبان نیز گفت: اعزام گروه‌های سازماندهی شده از پزشکان و متخصصان به مناطق محروم و حاشیه شهرها و روستاها با رویکرد غربالگری بیماری‌های زنان و کودکان برای مشارکت در ارتقاء سطح بهداشتی جامعه و همچنین جذب اعضای مشتاق به فعالیت در حوزه امور داوطلبان، در حال اجرا است.

قانع در مورد حوزه آموزش و پژوهش و برنامه این بخش در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نیز گفت: برگزاری کلاس‌های آموزش امداد و کمک‌های اولیه در بین تمامی اقشار جامعه در قالب آموزش‌های 35 ساعته، اجرای ویژه برنامه‌های آموزش همگانی امدادی در روستاهای سطح شهرستان‌های استان تهران و اجرای دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه در این هفته با شعار"آموزش، آمادگی و جامعه ایمن" در تمامی امکان عمومی و اداری از عمده برنامه‌های این بخش است.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان تهران از اجرای طرح "جمعه، ایمان و ایمنی" در تمامی میعادگاه‌های نمازجمعه سطح استان و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی‌های تجهیزاتی و امدادی شعب ابن جمعیت خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha