سلامت نیوز : فلوشیپ جراحی کولورکتال در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: درمان بی اختیاری مدفوعی و ادراری با منشاء عصبی در شیراز امکان پذیر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید وحید حسینی افزود: بی اختیاری مدفوعی یکی از مشکلات شایع خصوصاً در خانم‌ها و با علل متفاوت است.

حسینی افزود: از علل عمده آن زایمان سخت ، زایمان بابخیه غیر مناسب، زایمان با فورسپس و اعمال جراحی ناحیه مقعد مانند عمل جراحی فیسچول بوده و از علل دیگر آن صدمات ناشی از اجسام نوک تیز به ناحیه مقعد و صدمات وارده به سیستم اعصاب مرکزی مانند قطع نخاع است.

وی ادامه داد: در بررسی‌های بعمل آمده برای بیمار اگر علت عدم کنترل، قطع ماهیچه باشد که با انجام عمل جراحی ترمیم اسفنگتر مربوطه درمان می گردد و در برخی اوقات علت این مشکل قطع عصب و یا عدم هدایت پیام عصبی به علل ذکر شده می باشد که برای درمان این بیماران این روش جدید یعنی تحریک عصب ناحیه خاجی نخاع با دستگاه (SNS) sacral nerve stimulator استفاده می شود.

استاد بخش جراحی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: در بیشتر از 70 درصد مواقع، پاسخ به درمان در این روش عالی گزارش می گردد و البته نتیجه نهایی با همکاری بیمار و آموزش استفاده بخیه از دستگاه قابل پیش بینی است.

وی گفت: این روش تاکنون صرفاً در چند مورد در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده و اکنون در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان دومین مرکز راه اندازی شده است.

حسینی اضافه کرد: از مزایای دیگر این روش تصحیح بی اختیاری ادراری ، تقویت حرکت ارادی بیمار و کمک به درمان بخشی از بیماران نابارور است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطر نشان کرد: عمده مشکل برای بیماران ، تهیه وسایل لازم است که گران قیمت می باشند که امیدواریم سازمان‌های بیمه و خیرین در این کار خداپسندانه مشارکت نموده و بیماران را برای خرید دستگاه یاری نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha