سلامت نیوز : معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به برگزاری جلساتی مشترک با وزارت بهداشت در جهت واگذاری بخشی از وظایف و اقدامات به نظام پزشکی، گفت: به زودی بخش خصوصی به شبکه ملی سلامت متصل می‌شود.

دکتر محمد جهانگیری در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: در راستای واگذاری بخشی از وظایف و اقدامات وزارت بهداشت به سازمان نظام پزشکی، چندین جلسه کارشناسی با مسوولان مربوطه در وزارت بهداشت برگزار کرده‌ایم.

وی به جلسات برگزار شده با معاونت‌های درمان و توسعه منابع و مدیریت نیروی انسانی وزارت بهداشت و مشخص شدن چند محور درزمینه واگذاری بخشی از وظایف و اقدامات وزارت بهداشت به سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و گفت: در سطح کارشناسی نیز چند جلسه با معاونت آموزشی داشته‌ایم و در این جلسات مبانی مشترک مطرح شده است از جمله مباحث مطرح شده می‌توان به مباحث مربوط به "صلاحیت‌های حرفه‌ای" اشاره کرد.

ابلاغ استانداردهای "پرونده الکترونیک بیمار در مطب"؛ به زودی

جهانگیری همچنین به جلسات نظام پزشکی با دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: در این جلسات به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم. به دنبال این جلسات مقرر شد بخش خصوصی به صورت کامل به شبکه ملی سلامت متصل شود. اقدامات اولیه این امر انجام شده و برنامه‌ریزی‌ها در این راستا در حال انجام است.

وی افزود: بر اساس فصل جدید روابط میان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، اقدامات در حال انجام است تا بتوانیم خدمات مشترک میان وزارت بهداشت و نظام پزشکی را در بستر الکترونیک به تمام مردم ارایه کنیم. براین اساس استانداردهای "مینیمم دیتا ست پرونده الکترونیک بیمار در مطب" (حداقل اطلاعاتی که باید در پرونده الکترونیک بیمار در مطب وجود داشته باشد) توسط نظام پزشکی، وزارت بهداشت و بیمه‌ها تدوین شده که به زودی ابلاغ خواهد شد. با ابلاغ این استانداردها، پرونده هر بیمار در مطب باید از این حداقل‌ها برخوردار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha